Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 november 2014

Av Aamor & Tina - 5 november 2014 17:41

Har en liten känsla av att jag inte hade speciellt höga poäng hos matte i natt, hihi!
Det var så att hon släckte lampan vid 23 och somnade fort men sen väckte jag henne en timme senare och höll henne vaken till nästan 03. Jag tänkte att det var bättre att hon var riktigt trött så hon kunde sova nästa natt om nu hostan skulle sätta in - nä faktiskt tänkte jag inte så.
Jag hade bara svårt att komma till ro, vankade rundor, skulle upp i sängen och ner en stund senare och när klockan var 00.45 tog matte på mig kopplet om det var så att jag behövde gå ut och göra nått och kanske sträcka lite på mig.
Pinkade men mer blev det inte och inne igen var matte lagom irriterad och vald att läsa en stund för hon var varm och ja, irriterad.
Efter lite mer vankande från min sida kom jag till ro och la mig och eftersom matte hade lampan tänd undrade jag "ska vi inte sova?", fick ett mumlande till svar bara om vems fel det var och lite annat men jag somnade till slut och troligen gjorde matte också det.

Matte vaknade 8.45 och hostade så nu har den skiten också kommit till henne. Hostan har varit rätt ihärdig under dagen men förhoppningsvis håller den sig lugn i natt och kanske även jag, hihi!
Gick en runda lite senare och sen har vi mest tagit det lugn under dagen, matte har suttit i sin fåtölj och läst och jag har legat i min säng och sovit och ibland tittat på henne.
Hon var tvungen att sätta om min tofs lite senare för den var väldigt mycket uppdragen och när hon ändå höll på klippt hon en del på längre på mitt hår, längs med sidorna och tassarna. Det sista var lite smått obehagligt men jag stod ut.

Har precis varit ute på en runda och tyvärr regnade det lite men det var mest matte som märkte det.
Ätit nästan halva portionen mat och när matte tog en mugg kaffe bad jag att få en skål med mjölk, det var gott.

Ville inte ställa upp på bild först men jisses som hon kan tjata så efter en stund satte jag mig upp!

Nöjd nu matte?

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards