Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Aamor & Tina - 14 november 2014 19:04

Herre jisses så arg matte blev klockan 04 i morse/natt! Inte mitt fel att hon hörde mig när jag snackade lite lågt och försiktigt och sen att hon såg att jag slickat min tass så det blivit en blodblåsa där.
Hon for in i garderoben och plockade fram tratten och vips så satt den runt min hals men inte så länge kan jag säga för jag snackade rätt så mycket högre då. Då blev hon arg igen, inte för jag tror det hade gått över men hon motade in mig i sovrummet och stängde dörren om oss och efter ett tag hörde jag inte henne längre för jag somnade.
Nu säger matte att mitt nattrumlande måste ta slut så i natt ska vi sova med dörren stängd och ingen av oss gillar stängda dörrar, vi får väl se.

Har bara tvättat tassen lite hos syrran men då sa de till mig så jag slutade. Tagit det lugnt där idag och kelat en hel del med matteföräldrarna.
Det har känts som natt hela dagen för det har aldrig blivit ljust utan det har varit halvmörkt och grått hela dagen, så trist!

Matte hade två ärenden innan hon hämtade mig men det gick rätt fort.
Var lite avvaktande först när hon kom men när matte inte var arg längre på mig fick hon en blöt puss, flera stycken faktiskt.
Fick åka bil hem. Ville vara ute en stund men matte sa att vi var först tvungna att gå in med sakerna och att vi sen skulle gå en runda och det var jag med på.
Vi gick och kastade sopor och sen fortsatte vi runt områdets ytterkanter och som avslutning satte vi oss ute och jag kollade efter katter och matte lyssnade på en bok. Såg bara Chandi som kom gående men hon hälsar ytterst sällan på mig men det är kul att bara se en katt.
Hamnade på trimbordet när vi kom in för troligen har syrran använt min tofs som koppel, hihi! Den hände långt till sidan och det kändes inte riktigt skönt.

Vi har ätit kvällsmat. Matte stekte färskt fläsk och kokte broccoli och brysselkål till det. Själv fick jag torrfoder med små bitar av stekt fläsk blandat i - mums kan jag säga!
Ska vila lite nu innan vi går ut en sista gång i kväll.

Ingen ny bild men matte sa att jag såg ut så när hon skar upp mina fläskbitar, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards