Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Sötis!

Av Aamor & Tina - 29 mars 2015 16:13

Igårkväll eller rättare sagt i natt så låg matte och läste väldigt länge, ändra fram till 04, okej att en timme hoppade fram men det var ändå på tok för länge.
Idag gick vi inte upp förrän 11.00 ja matte gick upp då men själv sov jag en halvtimme längre.
Egentligen tur att vi sov så länge för vi missade regnet och när vi sen gick ut sken nästan solen. Vi tog en ganska lång runda och jag fick äran att hälsa på två av mina halvstora tvåbenta kompisar men annars träffade vi inte på nån.

Vi har sen mest slöat, matte läste ut sin bok och jag har skiftat runt mellan mina olika sängar.
Hörde att matte var klar med boken och sa "ja du Aamor, då får vi väl ta tag i detta" och så kom hon fram till mig, lyfte upp mig och la mig på rygg på trimbordet! Så det var jag som var "detta".
Hon bara drog igenom kroppen snabbt och sen drog hon lite öronhår, jag var väldigt duktig och fick många pussar sen var det tofsen som behövdes sättas om.
Då jag äntligen var klar tittade hon på mig och kallade mig Sötis och det kändes så gott att höra, hihi!

Är jag din Sötis matte? Ja, sa hon och mitt hjärta är du också!

Då jag kom ner på golvet kvävde jag lite annan belöning än pussar och kel, det skulle vara nått jag kunde tugga på och givetvis fick jag det.
Matte erbjöd mig mat jag jag flydde köket med en gång så hon fattade att jag inte var hungrig, inte än i alla fall.
Nu ska vi nog slöa resten av denna söndag, matte ska väl fixa lite mat till sig sen men det blir nog nått som går fort sa hon.
Nästa vecka ska vi bara iväg 4 dagar och det låter väl underbart, hihi!

 
 
Laika

Laika

29 mars 2015 16:17

Klart att du är söt :D Det är du stylad som ostylad hihi.
Underbart med bara fyra dagars vecka :) Det är vi ju värda nu när tiden stulit en timme från oss, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 mars 2015 16:32

Ja tiden som stjäl en en hel timme för oss är inte kul, bättre på hösten för det är lättare att komma in i.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

29 mars 2015 18:14

Jam du Sötis, låter som ni har haft en perfekt söndag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

29 mars 2015 18:19

Den har varit helt okej och nu har jag precis ätit så allt är på topp!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

29 mars 2015 19:38

Viss är du mattes lille GullePlutt!
Jätteskönt med TVÅ korta veckor på raken, fast vi har redan haft två. Först med Kattastråf och förra med läkarbesök. Tur att allt sånt är över och det bara kommer "vanliga" helgdagar :)

Kram å puss på sötaste nosen i stan

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 mars 2015 19:52

Ja såna dagar vill man inte ha, mycket bättre med vanliga helgdagar.

 
Melody

Melody

29 mars 2015 20:02

Ja, nog är du en riktig sötis! Och din päls är helt fantastisk!
Men nog borde du säga till din matte att släcka läslampan lite tidigre
än kl 4! Det är ju för sjutton då min matte vaknar och vill gå upp!
Hoppas Ni får en bra kortvecka!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

29 mars 2015 20:17

Det var lite sent att sova sa hon men hon kunde inte släppa boken, suck!

 
Elvis

Elvis

29 mars 2015 20:08

Mjau jag älskar att bli kammad men inte på magen då protesterar jag men matte pratar o pratar med mig hela tiden då.
Kram o nosgos

http://elvisthecat.blogg.se

Aamor & Tina

29 mars 2015 20:18

Jag tycker inte heller om att bli kammad på magen och hemskt är även framtassarna!

 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

30 mars 2015 08:27

Låter härligt med en så lång sovmorgon!
Här regnade det också mest hela dagen, så det är tur att husen är ihåliga :)
Denna veckan ska visst min matte bara jobba 3 dagar, det låter härligt tycker jag :)
Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 mars 2015 17:27

Härligt att bara jobba 3 dagar, den ledigheten förtjänar hon och även ni andra.

 
Edith

Edith

30 mars 2015 13:49

Visst är du en riktig sötis Aamor! Men jag ser att det är fina rosetter bakom dig på bilden. Har du varit på hundutställning? Hos oss är det vanlig arbetsvecka. I Frankrike har man varken skärtorsdag eller långfredag.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

30 mars 2015 17:29

Jo jag har varit på några stycken utställningar men slutade när jag var 1 år, fick inte alla mina tänder i underkäken och då är det inte lönt men jag älskade det och var jätteduktig säger matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards