Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2015

Vecka!

Av Aamor & Tina - 10 oktober 2015 15:02

Nu har ännu en vecka bara försvunnit i en faslig hast, vi hänger knappt med när alla dagarna bara drar iväg.
Mina dagar är nog som vanligt men mattes bara rusar på och hon är hyfsat trött när hon kommer hem fast hon börjar komma in i det nu mer och mer.
Sen har hennes rygg spökat en hel del, hon funderar på att gå till kiropraktikern som hennes kollega gått till men samtidigt är hon lite tveksam för hon vill inte få ondare.
Hon gick till en naprapat innan när hon hade klödd med ryggen och det blev inte bättre men det kanske berodde på diskbråcket som hon sen blev opererad för men hon säger att Jon är rädd att det är nått liknande nu och att hon inte vill göra det sämre. Hon funderar.

Jag har haft en lugn vecka hos syrran och matteföräldrarna och varje dag matte hämtat mig har jag blivit lika glad, alltid skönt att få komma hem.
Vi var inne och hämtade kläder hos grannen som en annan skulle få som bor nått hus bort och matte var förmedlare för hon känner dom bättre. Hon som fick kläderna blev väldigt glad och då blev vi glada.

Idag tar vi det lugnt och bara vilar upp oss, matte tvättar några maskiner tvätt men det är inte så jobbigt och sen har hon precis lagat mat, blev omelett med svamp, ost och purjolök så det gick fort.
Jag hade en taggpinne som fastnat i min päls och det tog matte lite tid att fatta vad jag ville ha hjälp med då jag inte kom till ro men så fort hon fått bort den, den hade trasslat in sig ordentligt så kunde jag lägga mig och vila.

Har träffat Ollie nästan varje dag, antingen på morgonen eller på kvällen och vissa gånger har vi kelat och andra har han fått sig en springtur när jag jagar honom, kul vilket som, hihi!

Ingen ny bild.

 
 
Laika

Laika

10 oktober 2015 16:43

Men visst går väl veckorna fort ändå, det är verkligen så att man inte hinner med. Hej hå och så är helgen här, lika fort är den förbi. Snart kommer väl snön också ;)
Vi kör också med en lugn lördag, eller ja, matte pysslar ju med lite annat plock osv men jag bryr mig inte alls, hihi.
Roligt att du fått träffa Ollie så mycket :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 oktober 2015 17:08

Ja att träffa Ollie är en höjdpunkt.
Jag har precis blivit torterad på trimbordet, ätit maten och nu kycklingpinnen efteråt som är bäst. Nu ska vi vila tills jag vill ut, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 oktober 2015 16:56

Viktigt att man tar det lugnt efter en intensiv vecka. Härligt att du har träffat Ollie! Hoppas att mattes rygg mår bättre snart.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 oktober 2015 17:10

Mattes rygg har inte varit okej sen 2012 då den började spöka igen men hon tar kanske mod till sig och ringer.
Det är viktigt att pausa ibland.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

11 oktober 2015 18:16

Visst går veckorna fort och nu är det söndag igen...
Det gäller att ta nya tag inför den vecka som kommer :)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 oktober 2015 18:39

Japp, nya tag är tagna, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

11 oktober 2015 18:35

Här rusar också veckorna iväg som bara hejsan !
Kul att du träffat Ollie så många gånger denna veckan :)
Inte roligt att ha ont i ryggen :(
Peppar peppar , så har inte min matte några problem med sin rygg.
Men husse han har då dessto mera.

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 oktober 2015 18:41

Har precis träffat Ollie igen :-)
Din matte ska vara glad att hon slipper ryggont och hoppas hon håller sig ifrån det. Stackars er husse.

 
Melody

Melody

12 oktober 2015 06:42

Skönt att läsa att allt är bra med dig, men tråkigt att din mattes rygg fortsätter att bråka! Det är nog inte fel att gå till en duktig naprapat, men hon ska välja en som någon rekommenderar. Matte säger att det finns så många klåpare så man ska välja med omsorg. Önskar er en bra vecka!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

12 oktober 2015 18:27

Kiropraktikern hon funderar på ska vara väldigt bra men det hjälper inte mycket om det "knäcks" upp igen och blir tokigt men just nu är det lite bättre så hon avvaktar.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

12 oktober 2015 15:45

Stackars matte som har ont i ryggen. Det är inte roligt. Hon får fundera lite fram och tillbaka innan hon bestämmer sig för om hon ska ta kontakt med kíropraktorn. Ollie verkar vara en riktigt fin kompis.

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

12 oktober 2015 18:28

Ollie är en mycket rolig kompis, man vet aldrig om han vill busa eller kela men vilket som är ju kul så det kvittar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards