Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2015

Mörkt!

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2015 19:46

Det är mörkt på morgnarna och det blir tidigt mörkt på kvällarna nu, det känns som om jag alltid är trött eller tröttare än vanligt. Fast det känns mest på morgnarna för jag vill inte riktigt vakna när matte säger att vi måste iväg.

Onsdag idag och jag har inte hittat på nått jättekul. Matte jobbade länge i måndags och igår fick hon vänta kvar på jobbet för en taxi klöddade till det ordentligt och sen var hon tvungen att handla så det blev sen dag då med.
Idag kom hon hem i lagom tid tack och lov.
Det är rätt så kyligt ute nu men idag har det i alla fall inte regnat så som det gjorde hela dagen igår.

När vi kom hem höll jag koll på vad matte gjorde i köket men när hon sen sa till mig att äta gick jag och la mig i min ena säng istället och än har jag inte velat äta, kan vara så att jag struntar i det idag.
Har skiftat sängplatser så jag har rört på mig lite, hihi!
Tänkte att jag ska locka ner matte på golvet lite senare, nu är det inte så svårt för hon vill gärna gosa med mig när jag kallar. Jag har gjort det den senaste tiden och det är mysigt. Är ju ingen knähund när vi är själv hemma och ligga bredvid henne i soffan vill jag inte för då pillar hon på mig hela tiden, hihi!

Gammal bild.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

14 oktober 2015 19:54

Ja, hösten är ju här och det märks verkligen morgon och kväll.
Idag hade vi strålande sol och dryga 10+ på dagen här i 08-land.
Det var härligt ute!!!
Nå? Fick du nån puss på magen av matte??? Jag hade nog inte kunnat låta bli att ge dig en ;-)

Kram å puss på magen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 oktober 2015 20:06

Inte nån puss den gången men oftast får jag nått, lite kli är vanligast, hihi!

 
Laika

Laika

14 oktober 2015 19:58

Nu är det bara två dagar kvar av den här veckan, det får vi hoppas går snabbt. Sedan kan både du och jag sova så mycket vi vill :) Inga sena dagar att vänta på matte, skönt :)
Gosigt att kalla ner matte på golvet så ni kan gosa lite :D Mig får matte gärna pilla på om vi ligger i soffan, jag är en riktig pillhund, hihi
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 oktober 2015 20:07

Nä nån pillhund är inte jag för då går jag men när jag vill kela så försöker jag krypa in under mattes skinn, hihi!
Ja bara två dagar eller två morgnar till, fy som veckan springer iväg.

 
Melody

Melody

15 oktober 2015 07:04

Visst är det mörkt och trist att gå upp på morgnarna nu! Kanske man skulle ha det som innekatterna, en låda att gå till så man slapp gå ut de dagar det regnar?
Matte har fått bära ut mig de senaste dagarna och samma sak lär det bli idag,
för min lust att gå på promenad är obefintlig.
Nu ser vi fram mot helgen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

15 oktober 2015 17:10

Jag går ut men är trött ändå, egentligen mest matte som gnäller över regnet ;-)
Helg gillar vi.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

15 oktober 2015 16:54

Ja fyjam, det är kallt och trist nu, och värre ska det bli... Tur för våra mattar att de bor ihop med sådana solstrålar som vi! :-) <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

15 oktober 2015 17:10

Det har ni rätt i ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 oktober 2015 18:36

Men visst är det härligt med gos när man själv väljer det! Lite segt med mörkret är det allt.nOsbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 oktober 2015 18:48

Den bästa gosstunden är när jag själv väljer ja.

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

20 oktober 2015 12:09

Ja inte är det kul att det är mörkt på morgnarna nu och mörknar tidigare och tidigare på kvällarna :(

Gosa när man själv vill det är grejer det , håller med dig om att om man ligger i soffan så vill gärna dom där mattarna och hussarna pilla på en lite väl mycket :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

20 oktober 2015 18:11

Pilliga är dom och alltid hittar min matte nån liten tova som hon ska på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards