Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Smått och gott!

Av Aamor & Tina - 28 oktober 2015 18:10

Nu har dagarna rasat på igen och inte har matte hunnit hjälpa mig med bloggen på länge igen, ja ja jag får väl vänja mig vid det.

I lördags fick jag plötsligt ont i min ena tass och kunde inte gå, matte försökte titta och kolla men ja jag som ibland blir kallad nalle blev istället kallad grizzlybjörn så med andra ord gjorde jag det inte så lätt för henne. Detta satt i till söndag middag och nu är det bra igen förutom att jag har slickat på tassen på det vanliga stället och fått ett litet sår så matte sprejar mig nu igen.

I måndags blev jag så ledsen för matte och två av killarna på hennes jobb kom och satte in trädgårdsmöblerna till matteföräldrarna. De hjälper ålderspensionärer med sånt som kan leda till fallolyckor och för att minska ner dessa har de denna tjänsten på hennes jobb.
Jag blev jätteglad när de kom och den ene killen känner jag sen innan, den andre träffade jag för första gången men har var väldigt trevlig och klappade mig mycket men när de var klara så körde dom iväg igen.
Jag letade efter matte nästan i en hel timme och sprang fram och tillbaka men fick ge upp till slut och gick och la mig.

Idag träffade jag Arktis innan vi gick in till oss och jag gav honom ett tjuvnyp i pälsen vid halsen när han la tassen på min rygg, han backade undan sen när jag blängde på honom, hihi!
Matte fixade mat till mig men hmmmm, det passade inte mig idag så jag intog min säng istället efter att jag hade legat och tittat på maten medan matte åt sin.

Är detta vad jag ska äta? Inte idag matte!

Jag kanske äter lite senare när jag sovit klart.

Måste berätta vad en av killarna på mattes jobb sa för det var så gulligt. De snackade om tur och matte sa att hon har aldrig tur i nått och då sa en killen"du verkar ha haft tur med din hund och sen att du jobbar med oss och det är ju tur"!
Matte svarade "ja jag har nog tur med vissa saker trots allt" och så fick hon ett stort leende tillbaka.

Ha en underbar onsdagskväll!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

28 oktober 2015 19:00

Visst har matte tur! Speciellt med sin lille matfjantis ;-)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 oktober 2015 19:04

Jag har ätit nu men inte det på bilden, hehe!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

28 oktober 2015 19:34

Här har matte hunnit hjälpa oss med blogginläggen , men det har varit sämre med att hitta tid till att hälsa på alla bloggkompisar.
Som du sett så är ju min matte en mästare på att hitta på en massa andra oviktiga saker *suck*
Conrad hade ont i tassen igår för han fick den klämd i ytterdörren , för husse hörde inte att han gick efter honom. Som tur var så slängde inte husse igen ytterdörren precis :)
Men Conrad tyckte sååååå synd om sig själv en bra stund.

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 oktober 2015 19:39

Det är väldigt synd om oss när det gör ont i tassen och då måste det fjäskas och duttas mycket med oss, hihi!

 
Laika

Laika

28 oktober 2015 19:58

Oj då, hoppas tassen inte gör ont igen och att det sår du har försvinner snabbare än kvickt :) Vad snällt att det finns en sådan tjänst som hjälper pensionärer med sådana saker, det är nog oerhört tacksamt :) Och så sant som det är sagt, mycket kan man nog ha tur med trots allt, när man ser till de där småsakerna :) Och vi är ju småsaker, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 oktober 2015 20:10

Ja många är väldigt tacksamma säger matte.
Matte säger att bara jag låter bli att slicka på tassen så läker det snabbt men det är ju sååååå svårt.
Vi är väldigt små, hihi!

 
Melody

Melody

29 oktober 2015 07:12

Klart din matte har tur som fick dig i sitt liv! Jag tycker allt att min matte också är en turgumma som fick mig i livet, fastän hon ofta säger som din, att hon aldrig har någon tur! Frestande med din matskål! Tror faktiskt aldrig att jag hunnit titta på min egen när det legat mat i den, för jag kastar mig över maten i samma sekund den hamnar där!
Hoppas din lilla tass mår bra nu!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

29 oktober 2015 17:11

Min tass är väldigt god att slicka på men matte blir så sur och irriterad när jag gör vid den ;-)
Jag kan glo på min mat hur länge som helst, hihi!
Visst hade de tur som fick oss!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

30 oktober 2015 16:24

Oj, så mycket som har hänt - håller tassarna att din tass snart blir bättre <3 Visst har din matte haft tur, som fick dig <3 Och hennes arbetskamrater kan också skatta sig lyckliga som har en så fin, duktig och snäll medarbetare!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

30 oktober 2015 16:46

Matte tackar för berömmet!
Minnas är bättre bara jag låter bli den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards