Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Helg!

Av Aamor & Tina - 31 oktober 2015 18:20

Blev lite fundersam i morse för matte körde en vanlig "jobb-morgon" men det kändes som om vi sovit längre än vad vi gör på vardagarna plus att jag inte hörde nån klocka.
Bestämde mig ändå att det är helg så när vi skulle ut ville jag gå upp mot idrottshallen men matte sa att vi skulle gå till matteföräldrarna. Jag satte mig ner och tvärvägrade gå!

Vägen till matteföräldrarna är i slutet av mitt koppel, där matte finns och hallen är på andra hållet.
Matte sa att vi skulle dit en stund, det var helg och att vi fick ta hallen i morgon.
Jag satt kvar och gäspade och tänkte inte gå!
Okej då, sa matte om jag säger att du får åka med i matteföräldrarnas bil då och att jag inte ska lämna dig, hänger du med då!
JA, det gör jag, hihi!

Vi kom fram och jag frågade matte flera gånger under de tio minuterna vi hann vara där när vi skulle köra.
Först skulle mattefar in och handla lite och då väntade vi i bilen, jag, matte och givetvis Affi som också skulle med när jag skulle.
Jag satt i mattes knä och njöt hela tiden.

Försökte hålla koll på när mattefar kom ut samtidigt som jag måste kolla in alla de andra bilarna och människorna som kom och gick, hihi!

Sen körde vi till mattes farmor och farfars grav och satte en blomma, matte var av och planterade den och då väntade vi andra i bilen och jag får väl erkänna att det inte föll mig i smaken för fast jag såg matte så var hon på tok för långt ifrån mig.
Ja jag är en riktig mattegris och ja jag anser att på helgen ska vi vara ihop hela tiden.

Matte tog en fika och sen satt de och snackade en stund innan vi gick hem.
Matte har precis ätit mat men jag har inte blivit sugen än, väntar nog tills jag varit ute och gjort några nummer, hihi!
I morgon SKA jag gå upp till idrottshallen!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

31 oktober 2015 19:50

Mysigt att vara med matte ändå och att åka bil (när man nu gillar det) Ta tass om dig och matte.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

31 oktober 2015 19:53

Åka bil är toppen för då kan inte matte smita lika lätt ;-)

 
Laika

Laika

1 november 2015 11:24

Hihi, du gör så rätt Aamor, vägra gå är alltid ett mycket bra drag :) Men nu blev det ju bra ändå och det bästa av allt var att det inte var en arbetsdag som väntade som du först tänkte. Hoppas ni får roliga möten på väg till idrottshallen :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 november 2015 11:37

Blev bara ett möte idag vid idrottshallen men det innehöll hund, barn och en matte.
Matte måste övertala mig eller komma med roliga saker om jag ska gå när jag satt mig och vägrar gå vidare, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

1 november 2015 13:34

Tänk att matte måste be sin lille Påg att masa sig framåt åt det håll som ni måste gå denna gången *fniss* Du ser så bestämd ut på bilden, det syns att du VILL HA en närmare förklaring om VARFÖR du inte får gå dit du vill.
Hoppas att ni kommer iväg till idrottsplatsen idag!

Kram å puss på "trilska" nosen ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 november 2015 13:48

Jo jag kräver ofta förklaringar om varför vi ska gå åt ett annat håll än det jag tänkt. Matte berättade det en gång för en kollega och hon skrattade så hon nästan föll av stolen och sa att matte hade nog en bestämd herre hemma, hihi!
Vi har varit där idag och det kändes gott ;-)

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

3 november 2015 15:16

Du ser allt bra envis ut på bilden. Det syns att du har bestämt dig.

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

3 november 2015 17:23

Jag är väldigt bestämd när jag inte vill nått, hihi!

 
Melody

Melody

5 november 2015 07:30

Det är ju ingen tvekan om att du kan veckodagarna! Men så är du ju också en shih tzu och vi håller ju ordning på saker och ting, som vilka dagar man ska vara hemma och mysa med sin matte.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

5 november 2015 16:48

Vi är ju otroligt kloka, hihi!
Matte säger ibland att jag inte är riktigt klok men det är inte hon heller ;-)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

5 november 2015 14:25

Blev ju en bra dag trots missen med idrottshallen :-) Och nästa gång får du säkert gå dit!
Jättefin bild på dig där på vägen <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 november 2015 16:49

Jag gick dit dagen efter så jag blev trots allt nöjd, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards