Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 december 2015

Av Aamor & Tina - 14 december 2015 18:02

Händer ju inte så fasligt mycket här hos oss mer än normalt men jag tycker ändå att matte ska hjälpa mig nu, hihi!

Lite smått och gott har ändå hänt och det som är gott är godiset efter maten, att det har varit helg med slappande och att det närmar sig ledighet.
Smått är att matte är snål med godiset som vanligt och fast jag ber snällt och fint om mer, kanske det blir lite högt ibland för jag misstänker att hon hör dåligt, hihi så är det alldeles för lite.

I fredags när vi kom hem drog matte igång dammsugaren, diskmaskinen och tvättmaskinen och jag blev trött av att bara titta på henne men i lördags intog hon samma lugna inställning till livet som jag har, hihi!
På luciadagen gick vi hem till syrran och matteföräldrarna på en förmiddagsfika och jag passade på att kela med mattefar.

Huvudet in i armhålan eller bröstkorgen på honom och sen gnuggar han mig på ryggen, åhhhh så gott.
Tidningen han tänkte läsa kunde han bara glömma, hihi!
Matte sa "inte konstigt att Aamor blir tovig på rygg och sidor som ni håller på", lägg ner matte det är skönt så jag bryr mig inte. Gör inte matte heller för det viktigaste är ju att jag gillar det.

På vår sista kvällsrunda sprang vi på en tjej som matte jobbat med innan och hennes Kinesiska nakenhund Algot, Algot tyckte nog inte om mig för han ville hellre gå vidare eller så var han avis på allt mitt hår, hehe!

Måndag igen och när matte sa att vi skulle ge oss iväg hörde jag inte henne, börjar nog också höra dåligt, hihi!

Jag vilar här så stör mig inte matte!

Matte sa då de magiska orden "vi ska åka bil" och vips så hörde jag vad hon sa.

Nu är det kväll igen och jag har ätit och tänker vila en stund för på hemvägen träffade jag på både Alice, tibetansk terrier och Arktis.
Kom på nu att det blir många hundar med namn som börjar på A, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards