Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Aamor & Tina - 1 januari 2017 14:27

Vi önskar alla vi känner och alla vi inte känner ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas det blir ett väldigt bra år!

Vår vecka har varit helt okej, lite tröttande och rätt mysig.
Vi har gått några riktigt långa rundor när vädret har varit skönt, mest i början av veckan.

Det blåste rätt så mycket i måndags men inte så mycket som de befarat tack och lov.
Vi hade tänkt ha syrran här över natten men hon nötte ner mattes tålamod så vi gick hem med henne innan det blev för sent.
Det ven ordentligt i stormbyarna och fönsterblecken skallrade men vi sov gott när vi väl somnat.
Mattes klocka ringde redan klockan 07 på tisdagen och jag var lite undrande för hon hade ju sagt att vi var lediga.
Hon sa att det var vi också men hon skulle iväg på mammografi och ville vara ute i god tid i och med att hon fick köra inte till sjukhuset och hon visst ju inte hur vägarna var och parkering som skulle letas upp osv.
Först gick hon en runda med mig och Affi och sen körde hon iväg med 1,5 timme till det var dags.
Parkering hittade hon direkt och så gick hon in och var beredd att vänta men de tog henne direkt så hon var klar 50 minuter innan hon skulle vara där, hihi!
Sen körde hon till ett köpcentra och kollade i en affär men blev inget handlat.
Körde istället och handlade lite mat.
Jag blev glad när hon kom och hämtade mig för jag hade trott att hon skulle vara borta längre.

På onsdagen sov vi länge och vår morgonrunda blev först vid 11 och vädret var så härligt att vi tog en riktigt lång runda.
Matte satte sig i solen en stund när vi gått halva och då fick ju även jag pausa.
Jag sprang lös i min långlina nästan hela rundan.

Så fort matte sa att vi skulle gå igen satte jag fart, hihi!

I slutet av veckan har vi kört bort till syrran och gått ut med henne alla dagens rundor och matte känner sig rätt trött för inget blir gjort hemma men man måste ju hjälpas åt.
Mattefar ska ha kontakt med läkaren om några dagar så vi får hoppas att de tar honom snarast för han kan knappt gå nu.

Min nyårsafton var lugn. Vid tolvslaget satt jag i mattes famn ett tag och tittade på raketerna men tyckte inte det var lika lockande som att få sova så jag fick komma ner igen.

Idag har matte tvättat en maskin tvätt och sen kammat mig och klippt lite här och där, inte kul alls och speciellt väldigt okul när det var framtassarna som var utsatta.

Färdig och godiset är uppätit!

Nu är vår ledighet slut och matte ska börja jobba igen men det kommer nog att gå bra.

Ha det bra alla!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards