Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Aamor & Tina - 7 januari 2017 14:13

Nu har matte börjat jobba igen, blev 4 dagar denna vecka, rätt lagom tycker jag, hihi!
Har varit okej hos syrran men det är hur som helst bättre när jag får vara hemma med matte.

Helgen har varit lite turbulent fast trots att det berört oss har det inte gjort det ändå.
Matte vaknade på natten av att det var becksvart och förstod att strömmen gått men det är ju inte hela världen, var ju natt så.....
Den var borta i 5 timmar och sen hade det hänt nått med pumpstationen så alla blev utan vatten. Matte hann tanka upp innan det tog slut. Hela vattentornet blev tömt på vatten.
Vattnet kom igång sen igen i natt men nu måste hela stan koka vattnat först till vi får klartecken att det är som det ska.
På kvällen började matte frysa, först trodde hon att det var kallt i lägenheten eftersom även fjärrvärmen var påverkad av allt som hänt men vi hade samma värme som vi brukar. Ont i lederna blev nästa etapp och hosta så troligen en släng av influensa som har drabbat henne.
I natt har matte sovit dåligt för hon har frusit och sen blivit varm. Hon har stört min skönhetssömn!
Strax innan klockan 9 blev hon väckt av min gulliga uppfödare, hon hade hört på nyheterna om en brand och ville försäkra sig att det inte var hos oss för gatan var samma som vår.
Inte vårt hus som blivit drabbad av detta hemska men ett hus på området bredvid vårt. Hela taket uppbränt. Stackars de som är berörde. Vi känner några som bor där så vi får se när vi springer på dom nästa gång.
Så vilken helg det varit.

Som sagt tar jag det mesta med ro. Lägger mig under gardinen på rygg och sover gott, hihi!
Matte får spunk på mig för jag drar fram sladdarna när hon lagt in till väggen, hihi! Hon får spika fast dom om hon vill ha dom där, hihi!

Vi har fått snö och det är jättekul, vill ut hela tiden men matte gnäller och säger att jag måste visa hänsyn till henne nu när hon är sjuk. Äh, hon piggnar till om hon kommer ut lite då och då, hihi!
Inte så kallt idag, bara nån minusgrad men i torsdags och fredags var det mellan - 7 och -12 ungefär.

Nu ska vi vila oss lite!
Ha det bra allihopa och var rädda om varandra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards