Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Aamor & Tina - 8 december 2009 21:25

Vad gör mig lycklig?

Mycket egentligen, matte, när matte kommer hem, gottis, syrran, träffa hundar och folk osv.

Ikväll när vi gick ut - det var lycka!

Jag kom ut från vår port och mot mig kommer Misen, jamandes och jag får en sådan tryckare av honom. Kel från höger till vänster. Han la sig ner så jag fick lukta på honom och sen fick jag mer kel.

Enda jag inte gillade var när han ville leka med min svans men annars var jag helnöjd!   Vi är polare Misen och jag!

Matte fick bära mig därifrån för annars hade vi inte kunnat gå vår nattrunda, bara runt hörnan.

Tyvärr var han inte kvar när vi kom hem igen.


Jag möter alltid, nästan en man med sin stora schäfer hane ochhan går alltid en stor omväg för att vi inte ska mötas.

Matte brukar undra om schäfern gör utfall, skäller eller om det är så att mannen inte kan hålla om han drar iväg. Vilket som så känns det inte bra när vi möts för man vet aldrig.


Vi ska faktiskt snart lägga oss.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 8 december 2009 18:02

Det har varit ganska så lugnt hos Affi idag, visst vi har haft våra busryck men inte så mycket.

Jag har sovit ganska så mycket. Ett tag låg jag i Affis ena säng och hade kilat ner hela huvudet utom hakan mellan dynan och sängkanten, jag låg så klart på rygg med alla fyra benen spretandes åt alla håll.

Mattemor sa att det såg ut som om jag var huvudlös!

Försökte få matteföräldrarna att sluta titta på TV, de såg en gamal film, genom att ligga och sprätta på kontakten men tyvärr upptäcktes jag så jag fick hitta på annat.


Min matte var lite sen idag för hon hade varit och lämnat sin cykel på reperation, växlarna hoppar över och knakar, sadlen är sönder, handbromsen paj och sen en allmän översyn var den i behov av.

Hon fick gå hem sen den stackarn, fast det tar bara 15 min så det var inte så farligt.

Sen blev hon förlåten för hon hade varit inne i djuraffären och shoppat!


Hemma nu i lugn och ro och jag ska strax vila mig lite.

Vädret har varit fuktigt, grått & trist och lite rått men ändå varmt. Märks inte att det är december.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards