Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Aamor & Tina - 13 december 2009 21:16

Matteföräldrarna ringde vid 20 och sa att de ville bli hämtade så då begav vi oss hem till dom för att hämta bilen.

När vi såg huset ville vi gå in men då sa matte att vi skulle åka bil, jippi!

Blev en kort tur till andra sidan stan men det räckte, vi blev glada när vi såg att de kom ut.

När matte och jag kört in bilen i garaget och hon sa hejdå till matteföräldrarna blev jag så glad att jag skuttade hela vägen hem.

Äntligen är vi ensamma hemma, så skönt. Jag älskar min syrra men jag får ett helt annat lugn när det bara är jag och matte.

Firade med att äta min mat!


Nu jobbar matte bara 5, ja 5 dagar till och jag tycker att det ska bli så skönt, tror att matte också längtar för alla behöver lite ledigt då och då.

Vet att en liten tjej längtar efter att hennes mamma också ska vara ledig, eller hur lilla söta Moa (mattes kollegas dotter)?


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 13 december 2009 17:53

Nu har det snöat så det ligger kvar lite, lite på marken på vissa ställen.

Det var kul för det yrde upp lite när jag sprang i det.

Varit ute nu med syrran och matte och hon är så seg till att gå, ska lukta överallt så jag fick vänta flera gånger på henne.

Vi hälsade även på en annan hund och det gick bra!


När vi kom in så klickade det märkligt om både mig och Affi och när matte kollade så var det snöklumpar som fastnat på våra framben, jag försökte bita av dom när jag såg vad som var på gång, tyvärr gick det inte!

Vi åkte in i duschen och så var klumparna puts borta!


Nu har vi busat lite men blev trötta så vi tänker sova ett tag.

  

Av Aamor & Tina - 13 december 2009 15:08

Passar Affi idag och vi gick hem till oss och tror ni inte att det första hon gör är att rusa in till mina leksaker och börja pipa med dom. Jag ville så klart ha just dom själv att leka med nu men det fick jag inte för henne.

Hon tog till och med mitt grisöra!!! Hon är bra fräck alltså som gör så!

  


Hjälpte inte att sladdra för matte heller för hon sa bara att jag har ju Affis saker på vardagarna, vilken hjälp va!

Är det inte stor skillnad? Detta är ju mina saker och de andra är ju hennes!

Får väl stå ut för hon somnar nog snart.


Pratade med Camilla, en före detta kollega till matte. Det var kul att bli kelad lite av någon annan.


Av Aamor & Tina - 13 december 2009 07:54

Väckte matte redan klockan 6.30 idag men det var inte meningen! Jag kräkte lite och då hörde hon det och kom upp och tog bort det och tvättade mig om nosen.

Har legat och tvättat mig och då kräker jag ibland.

Tyvärr kunde matte inte somna om så hon gick upp och fixa till sig och åt men när hon frågade mig om jag ville gå ut så tog jag ett skutt ner i min säng och började snarka direkt. Matte sa att hon såg att jag var vaken för jag tittade på henne samtidigt som jag snarkade, mattar ser allt tydligen!

Jag säger till sen när jag vill gå ut.


Matte sa att vi har ca -3,5 och det ser ut som om solen ska komma fram senare, just nu håller det på att ljusna så smått.


Vi ska passa Affi idag för matteföräldrarna ska bort. Hoppas hon inte är för busig då.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards