Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Aamor & Tina - 20 december 2009 21:10

Jag berättade väldigt tydligt för matte att jag ville gå ut på min sista runda nu för ett tag sen.

Gissa hur glad jag blev när Misen satt ute och nästan väntade på mig, jag fick ett ordentligt "Jul-kel" av honom men tyvärr satt han inte kvar när jag kom tillbaka.


Det har faktiskt slutat snöa och det är jätte skönt ute, lagom kallt och ingen blåst.

Det svåra med snö är att jag kan inte komma fram till mina stolpar, jo, jag kan men då försvinner hela jag i snön.

Jag får nöja mig med snöhögarna men det är inte riktigt samma sak.


Nu ska matte kolla lite på TV och jag ska nog sova.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 20 december 2009 18:52

Tack Sofi för julhälsningen!

  

Av Aamor & Tina - 20 december 2009 18:03

Varit hos Affi ett tag för matte skulle köra mattefar till vår köttaffär så vi stannade hemma hos mattemor. Fast jag måste erkönna att jag inte gillade det direkt, att matte gav sig iväg alltså.

Jag satte mig vid ytterdörren när hon skulle gå ut så om hon öppnat hade jag varit först ute, tyvärr lyfte matte upp mig och så hamnade jag i mattemors famn istället!

Alla bra planer genomskådas!

Vi två fyrbenta satt sen i fönsterkarmen och tittade efter våra saknade människor, suck!


Det har snöat hela dagen här, bara lite pauser då och då och ca -5, nu i kväll var det -7.

Många barn är ute och åker pulka och jag bara måste stanna och kolla. Försökte hoppa upp på en som jag passerade idag men matte tyckte att det var en dålig idé.


Jag snodde Affis favorit leksak idag och när hon tog tillbaka den så la hon sig på den så inte jag kunde ta den igen men då lurade jag henne, hihi.

Min matte skulle gå ut på altanen och hämta något och vi brukar alltid hänga med då så jag stod och hoppade som om jag skulle springa för att få Affi med och när hon till sist kom och sprang förbi mig vände jag och tog leksaken!

Tjuven Aamor, var i farten.

Så såg jag matte på altanen och hon hade stängt dörren så jag kunde inte komma ut där så då släppte jag leksaken och då var Affi snabbt framme!


Nu ska jag vila mig lite för det tar på att hoppa och leka i snön och försöka lura syrran!

Av Aamor & Tina - 20 december 2009 08:16

Matte har nog, kanske tyckt att jag varit lite halv jobbig i natt för jag har väckt henne flera gånger. Jag har inte velat gå ut men jag har velat ha närhet!

Ligga i mattes säng vill jag inte så matte har fått kela med mig när jag låt i min säng och hon i sin, lite höjd skillnad men allt går!

Matte fick ligga längst ute på kanten och sen ha sin ena hand nere hos mig så jag kunde lägga mitt huvud i hennes hand, och ja, jag är bortskämd med sånt!


Vi gick upp vid 7.30 och det snöar fortfarande ca -5,5 och ingen blåst, jätteskönt ute!

Vi har faktiskt redan varit ute och plumsat rundor, stan har ju inte skrapat sina ytor än men traktorn på vårt område jobbar för fullt.

Jag hamnade i hjulspår efter traktorn och hela jag försvann!

Var blev Aamor av, sa matte och då stutsade jag över kanten upp i lössnön och försvann nästan igen, bara huvudet stack fram.

Nu betyder det inte att här är jättemycket snö för jag är ju inte så hög och försvinner lätt!

På ett ställe lekte jag mullvad och matte skrattade, hela jag var vit helt plötsligt!

Nu måste jag vila mig igen för det tar på att hoppa runt i snön.


Trevlig 4:e Advent.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards