Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under december 2010

Av Aamor & Tina - 4 december 2010 09:59

God morgon!

Jag väckte matte vid 7.30 och hon tyckte nog att det var en bra tid för hon gick upp då.

Eftersom jag inte var så samarbetsvillig igår när det var dags att reda ut tovor efter badet så tog matte de värsta igår och föningen så idag var det dags för finjusteringen.

Gillade ju inte det nått vidare idag heller men det gick bättre än igår! Jag är lite tramsig säger matte och jag fattar inte vad hon menar för jag snurrar runt så hon kan ta runt om.   Hon tror mig inte!


Vi har gått en lång runda nu på morgonen och vädert är kanon skönt, ingen sol men bara ett par minusgrader och lite lite snö som faller sakta!

Det är så bra med snö för jag behöver inte gå runt och leta efter "dagen nyheter" för det syns så tydligt i snön, lyser gult, hihihi!

Jag mötte min Schäferkompis Vicky, hon ville leka men jag höll mig på avstånd när hennes stora tassar kom farande.

Vicky hade så bråttom till mig att hon höll på att dra omkull sin matte.


Nu ska jag vila mig lite för det tar på krafterna att läsa alla nyhetena!

Av Aamor & Tina - 3 december 2010 18:34

Äntligen fredag och det är så otroligt skönt!

Ytterst lite snö i natt men det har snöat nu på eftermiddagen och kvällen.

Matte och jag tog en långrunda när vi gick ifrån matteföräldrarna och jag fick gå "lös" nästan hela vägen, bara när vi passerade vägar och när vi mötte folk som matte tog tag i linan.

Vi mötte två små killar som sa "vilken söt hund! Vad heter den?" När matte svarade Aamor sa dom "vilket fint namn!" Vi blev lite malliga faktiskt fast det är inte matte som kom på namnet utan min uppfödare men matte behöll det på mig!

Matte uttalar det som när man säger Amore fast utan att betona e:et, min uppfödaren säger Amor, som Amors pilar! Fint vilket som och vi älskar båda namnen.


Jag trodde att det skulle bli en lugn fredagskväll men som jag bedrog mig!

Medan jag åt bar matte in mitt badkar och blanda till gojset, så otroligt fräck gjort!

Ja, jag blev badad för matte sa att nu är det tre veckor sen och jag var bred som en ladugårdsport, vad det nu är hmm!

       Jag har ju annat att badet hängde i luften och nu är det gjort så jag slipper vänta på det!


Nu ska vi i alla fall bara ta det lugnt resten av kvällen, matte får säga vad hon vill för jag kommer inte att göra mer! Kanske tigga lite godis och gå ut en gång till innan sovdags men sen får det vara nog!


Av Aamor & Tina - 2 december 2010 20:53

Det hade snöat mer hela natten så det blev till att plumsa iväg.

Vår vaktmästarinna, hihi, höll på som bäst att skotta när jag gick förbi men hon har alltid tid att kela lite med mig!

Jag ville ha hennes vantar men det fick jag inte varken för henne eller matte, taskigt!


Mattemor skulle iväg ett tag och det gillar vi inte alls, hon ska vara hemma och inte ränna runt!

Mattefar fick för sig att skotta av snön på trädäcket och då glömde vi bort att mattemor var borta för jisses så skoj det var där ute!

Snön var minst 50 cm djup så när vi hoppade ner i den försvann vi helt fast vi har svårt att vara stilla så vi studsade fram och tillbaka.

Mattefar sa att vi såg ut som två frostade juldekorationer, bara ljusen som saknades!

Fönen fick avfrosta oss lite när vi väl gick in.


Matte och jag gick en långrunda när vi gick hem och jag hade det långa kopplet på så det kändes som jag gick lös, himla kul!

Två små tjejer kom på besök för att bara hälsa på mig, nä inte riktigt men de skulle lämna saker som matte köpt från WWF (Panda). Den ena kelade jättemycket med mig men lillasystern var lite rädd.

Hur kan man vara rädd för lille mig som bara vill bli älskad av allt och alla?


Har vilat resten av kvällen, i alla fall efter matte hade använt den hemska dammsugaren, inga av mina saker försvann, puh!

  

Av Aamor & Tina - 1 december 2010 19:49

Det var ännu kallare i morse, över -11 hos oss men vissa i närheten hade -14!

Sen har vi kunnat sjunga hela dagen " Det kommer mera" för snön har vräkt ner nästan hela dagen förutom några korta uppehåll då och då, temperaturen har stigit så nu har vi bara -5.


Varit en hyfsat lugn dag hos syrran och det gillar jag.

Affi ville busa ett tag och kom med ett mjukisdjur och la framför mig och intog sen sin lekställning men jag gick fram till leksaken och la mig ner och använde den som kudde, tack syrran!   


Matte hade handlat innan hon hämtade mig och det tog lite tid för hon sa att det inte var det lättaste att ta sig fram på cykel i alla snö.

När vi sen kom hem så åt jag och sen blev det lite vila, sen har matte och jag gosat och lekt "sök", det älskar jag att leka!


Just nu snöar det så mycket att matte knappt ser husen på andra sidan gröningen och vi som snart ska ta sista rundan!

 

Bild från förra vintern med min Pippi-tröja som mattes kollega Eva stickat, den är varm och go´! 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards