Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Lurad!

Av Aamor & Tina - 20 april 2011 19:20

Jag var lite seg i morse när jag skulle gå till syrran, jag stannade hela tiden och tittade ifall jag fick syn på nån hund.

När vi trots allt kommit halvvägs så tröttnade nog matte på mig och sa "kom nu så kollar vi om mattefar har nån vovve hemma, det har han nog!", gissa om jag fick bråttom dit.

Matte fnittrade hela tiden och jag var snabb uppför trappan och tyckte matte tog lång tid på sig att öppna dörren och när hon äntligen öppnade for jag in, sprang förbi Affi och in i köket till mattefar och ut i hallen igen.

Där fanns inte en enda vovve någonstanns!

Då började matte skratta och sa "att Affi var vovven"!

Hon är ingen vovve, det är ju min syrra! Jag blev lurad, fy så taskigt av matte!

  

Detta är väl ingen vovve, alla ser ju att det är syrran, eller hur?


Vi har varit ute mycket på trädäcket och i vår hage. Solen kom strax innan middagstid fast det såg mörkt ut på morgonen.

Jag har "vattnat" lite buskar, stolpar och grannens garagehörna som är i tomtgränsen.


När matte och jag kom hem så tyckte hon att jag skulle friseras, suck!

Vet inte om jag skrivit det innan men vet alla att man kan dö när frambenen ska kammas! Jag är helt allvarlig, man kan dö av det - känns så i alla fall men matte påstår att jag överlever det men jag är allt lite tveksam.

Visst jag har överlevt det i 2,5 år men man vet aldrig. Gillar inte att kammas på frambenen!

Har ätit mitt torrfoder och det utan nått extra på, måste chocka matte ibland!


 
 
Julia

Julia

20 april 2011 20:17

Tänk att matte kunde lura dig ... *fnissar gott*
Klart att du trodde att det var en främmande vovve och inte syrran som du skulle hitta hos mattefar ;-)
Sista jobbedagen imorrn, sen är det PÅSK!!!
Mysigt eller hur?

=^.^=

Nosgos

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

21 april 2011 08:20

Håller med dig fullständigt, det är hemskt när frambenen ska kammas, jag är oxå fullständigt övertygad om att nu är det kört. Fast jag har överlevt i 14 år och nästan 11 månader, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards