Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Skitdag!

Av Aamor & Tina - 7 oktober 2013 17:35

Någon gång i natt hoppade jag upp till matte och kröp upp och la mig på hennes arm men hon började pilla på mig i halvslummer så jag valde att gå längre ner där hennes armar inte räckte, hihi!

Kändes inte speciellt kul att behöva gå iväg i morse och trots att jag fick åka bil till syrran satt jag och tittade på matte med stora bedjande ögon när hon körde iväg till jobbet.


Har varit en riktig skitdag idag med andra ord, inte för att dagen varit dålig eller trist men jag har gjort nr 2. 6 gånger idag, inte så mycket åt gången men det har behövts några rumptvättar och det är inte så kul.

Syrran ville busa vid ett tillfälle men jag satt bara och tittade på när hon for rundor som ett jehu.


Matte slutade tidigt idag och då vet jag att hon ska jobba länge en annan dag men inte när men det kommer jag att få reda på när det är dags.

Matte åt mat hos matteföräldrarna för hon kunde inte tacka när till pannbiff med lök, mattemors biffar och köttbullar är nått av det godaste som finns säger hon.

Hemma kunde vi inte sitta på bänken för matte hade mjölk i sin kasse så den måste in i kylen men först fick hon tvätta rumpan på mig och öppna ett brev som kommit.

Hon var på mammografi i onsdags och idag kom svaret och hon måste öppna det direkt och allt var bra så nu dröjer det lite till nästa gång.

Jag åt mat för jag var rätt så hungrig efter denna skitdag, hihi!

Nu ska jag ta en liten tupplur och njuta av att vara hemma med min kära matte!

 

Gammal bild men känner mig nästan lika manglad idag, hihi! 

 
 
Laika

Laika

7 oktober 2013 18:56

Vilken måndag, usch och fy. Dålig mage och rumptvätt är inte kul. Skönt dock att matte kom hem tidigt då, även om det innebär en annan dag som blir lång. Men nu får ni ju ta det lugnt och skönt så här på kvällen tillsammans. Skönt också att höra att mattes prover var bra :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 oktober 2013 19:08

Nä det är inget kul men matte sa att det är tur jag inte är en tvåbening för hon säger att papper kan kännas rätt hårt efter dålig mage, hihi!
Vi ska slappa för det är vi bra på ;)

 
Mimmi, Tarzan, Sessan

Mimmi, Tarzan, Sessan

7 oktober 2013 19:22

Mjau Aamor, nu finns det bilder på oss igen, så kom och tassa in till oss och kolla, fniss

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

7 oktober 2013 19:46

Ska vi kolla :)

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

7 oktober 2013 19:40

Skönt att denna "skitdag" är snart över. Hoppasatt din mage är bättre imorrn.
Det är alltid lite pirrigt efter såna undersökningar när svaret kommer. Man MÅSTE öppna brevet genast och se att allt är bra!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 oktober 2013 19:45

Hon slet upp kuvertet och sen en djup suck.
Ja denna skitdag blev bättre nu för det blev inget nu när vi gick ut :)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 oktober 2013 20:40

Tror jag det att du var hungrig efter en sån skitdag !
Inget kul att bli duschad i rumpan :(
Kan ju jama att jag är glad att det inte händer ofta här.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 oktober 2013 21:01

Jag är rätt van men jag gillar det inte!
Hoppas magen är bättre i morgon.

 
Melody

Melody

7 oktober 2013 21:49

Men stackars dig! Inte nog med att du har ont i magen, du har fått stå ut med en massa rumptvättar också! Jag fick total tvätt idag så nu är jag fluffig och vacker!
Men det måste man vara säger matte om man ska få följa med på jobbresa och bo på hotell. Vilken lättnad att din matte fick ett så bra besked i brevet! Otäckt med knölar!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

7 oktober 2013 22:14

Jag har i alla fall stans renaste rumpa, hihi!
Oj, ska du bo på hotell - vad spännande!
Det var ett bra besked.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards