Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Regn!

Av Aamor & Tina - 17 oktober 2013 17:39

Har varit rätt så trött idag för matte sov som en, ja jag vet inte riktigt vad men hon sov dåligt i natt.

Somnade väldigt sen och var vaken flera gånger och sen vaknade hon tidigare än klockan. Det gör ju att även jag kan känna mig lite trött och sliten idag!


Kom sånt där "fint" regn i morse men det övergick till stora droppar som i stort sätt varat hela dagen, ganska okul!

Vi var ute och rastade mattefar och då regnade det så vi blev ganska blöta, syrran var nog blötast för hon har inte sån tjock päls som jag har men när vi kom in gosade vi in oss i olika saker för att bli varma.

Syrran valde sin kudde med en handduk över och jag valde att lägga mig på en tidning mitt på bordet och när mattefar på skoj la en annan tidning över mig så somnade jag där - varmt och skönt!


När matte kom för att hämta mig blev jag så glad att jag hittade ingen pipleksak i all glädje utan krävde pussar istället, hihi!

Fick syn på att hon hade en kasse i handen och där luktade jag nått som var till mig så jag ville givetvis ha en på direkten, det var mina favorit sticks som hon köper på Ö&B. Jag fick en också, hihi!


Inget regn när vi gick hem och det var vi glada för och trota att vår bänk var lite blöt så satte vi oss där en liten stund, matte tog bort det mesta vattnet. Inga katter ute så vi gick in istället.

Har ätit min mat men innan jag fick den blev det en runda på trimbordet för annars hade maten inte hittat min mun sa matte!

Alltså det hade den gjort men jag hade nog fått en del hår i munnen samtidigt med maten och det är inte så gott.


Nu ska matte leta upp en kudde hon kan ha i sängen för nu är hon ovän med de två hon provat den senaste tiden, hon får ont i nacken och överallt - hoppas hon hittar nån här hemma för annars gnäller hon så, hihi!

 

Från juni i år!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 oktober 2013 18:30

Lite jobbigt när man blir sådär blöt men skönt med värme och gos efteråt.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 oktober 2013 18:53

Det är det! Handdukarna tar en del men långt ifrån allt och om fönen kommer fram när det inte varit bad springer jag åt annat håll ;-)

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

17 oktober 2013 18:48

Tråkigt när man inte kan sova och det gör ont dessutom :(
Hoppas att matte hittar en braig kudde till inatt, så hon får sova ordentligt.
Det är ju fredag imorrn, veckans bästaste dag :)

=^.^=

Kram och nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 oktober 2013 18:52

Ja det har du helt rätt i, svårt att sova när det gör ont!
Matte har hittat en kudde nu och bäddat rent och jag har invigt nybäddningen, hihi!
Fredagar gillar vi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 oktober 2013 19:42

Här har det "bara" varit fint regn hela långa dagen !
Matte har jobbat låååång dag idag igen , men imorgon är hon visst ledig :)
Inte gottigt med päls i munnen när man ska äta , så det var nog tur att din matte trimmade till dig lite :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 oktober 2013 19:45

Vad skönt att ha matte hemma en fredag - lyllos dig!
Nä hår i munnen är ingen höjdare men matte kammade till mustaschen så den hamnade vid sidan om nos och mun :-)

 
Laika

Laika

17 oktober 2013 20:55

Min matte har också sovit dåligt, riktigt illa säger hon. Dessutom har det regnat en massa här så ingen rolig dag alls, men som tur är kan man vara inne och bara mysa :) Alla täcken är förresten bra, även en tidning, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 oktober 2013 20:59

Det kan väl inte vara så att vi hållit dom vakna - nä så är det inte, hihi!
Hoppas de sover i natt!
Regn är inte kul men det var skönt under tidningen ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards