Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Bökande!

Av Aamor & Tina - 19 oktober 2013 17:46

Eftesom matte inte var helt nöjd med kudden hon valt förra natten valde hon en ny till denna och den fick nog godkänt. Hon har en hel del kuddar liggandes i garderoberna även om hon tagit ett par av dom och gett mig så nån ny behöver hon inte köpa, inte än i alla fall.

I vilket fall som helst har hon sovit så gott i natt att jag trodde att jag skulle klara av att njuta lite extra av att ligga på vintertäcket och då självklart utan att väcka henne, hihi!

Tyvärr blev det inte så utan när jag njuter som bäst hör jag henne säga "det var ett fasligt bökande du håller på med, ligg still Aamor" - oj hon vaknade, hihi!

Jag hade lagt mig mellan hennes knän och låg på rygg och gnuggade runt för fullt, hur härligt som helst men tydligen har jag både sparkat på matte och tagit mer plats än vad jag tänkt från början, hihi!

Blev upplyst att klockan bara var 04 och att det var inte vid den tiden matte tänkt vakna - gnäll gnäll!

Hon slumrade lite sen när hon startat en ljudbok, en som hon lyssnat på innan.


Vi gick en halvlång runda på morgonen och efteråt satt vi en kort stund på bänken. Varit kallt i natt för tak, gräs och bilrutorna var vita på morgonen men sen har solen lyst rätt bra så det har ändå varit skönt!

Har inte gjort så mycket mer än slappat och matte har lyssnat på bok och lagat mat.

Nästa gång vi gick ut blev lite längre än morgonrundan och jag fick gjort allt jag skulle plus hälsat på en granne och det viktigaste, kelat med Peggy!

 

Här trodde jag att vi hade kelat färdigt men hon vände och kom tillbaka för lite mer!


Nu har vi precis varit ute på en långrunda och vi hann sitta en liten stund ute men då började det rgna och matte ville gå in.

Har ätit mat, pyttelite säger matte men jag själv är nöjd och det är väl det viktigaste, hihi!

Blir nog inte så mycket mer som sker hos oss i kväll, ska ut en gång till i alla fall - kanske två om matte går med på det, hihi!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

19 oktober 2013 18:28

Så du gnölar runt på natten. Illa att du väcker matte, men hon är nog lättväckt när det är du som för "oväsen".
De är ju så med oss mattar (och mammor med) att vi vaknar av det mista ljud NI (och bäbisar) för, men kan sova gott till andra "oväsentliga" ljud.
Ha en trevlig lördagskväll :)

=^.^=

Kram å pussnos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 oktober 2013 18:42

Det har du nog helt rätt i för matte kan sova igenom ett hemskt åskoväder ibland men vakna av att jag försiktigt slickar tassen ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 oktober 2013 18:46

Vi tar väl alltid precis lagom med plats och sen funderar vi över det där med att väckas. Vi väcker ju alltid våra mattar och hussar i rätt tid..när vi behöver gos tex-Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

19 oktober 2013 19:10

Så rätt ni har, hihi! Matte funderar på köpa större säng men vad hjälper det när jag gillar att ligga mellan hennes knän, knasigt tänkt!

 
Melody

Melody

19 oktober 2013 20:04

Här var det Shakira som väckte matte och mig två gånger i natt, hon hade ont i magen igen. Matte gick ut själv med henne och jag fick ligga där och vänta på dem en bra stund för Shakira hon fick sig en rumpdusch innan de kom tillbaka till sängen! Matte är petig nu när det är heltäckningsmatta i sovrummet!
Hoppas du och din matte får en riktigt skön söndag med en lång sovmorgon!
Puss till er från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

19 oktober 2013 20:09

Så kan det bli ibland!
De där rumpduscharna känner jag väl till för det är min matte noga med, jag har nog stans renaste rumpa, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

20 oktober 2013 12:46

Ja, mattar är väldigt lättväkta. Men det är klart att bökar du runt på det viset om nätternar så förstår iaf min Matte att det stör ;)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

20 oktober 2013 14:05

Äh, matte får vänja sig, hihi!

 
Laika

Laika

20 oktober 2013 13:11

Hmm, låter som att matte tar lite för stor plats i din... sin säng ;) hihi.
Vi har också haft lite frostigt på morgonen men som tur är försvinner det när solen tittar fram.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 oktober 2013 14:05

Ja där har vi det, matte får krypa ihop lite mer, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

21 oktober 2013 18:47

Här var det också frostigt i lördags , matte var glad att det finns defroster både på fram och bakrutan på hennes bil så att hon slapp skrapa rutorna när hon skulle köra till jobbet :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

21 oktober 2013 18:48

Det är en bra sak att ha för att skrapa rutor är trist!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards