Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Måste jag?

Av Aamor & Tina - 22 oktober 2013 17:50

Vi har fått en väldigt sorglig nyhet idag, vår käre vän Frasse har tassat över till andra sidan. Matte läste inlägget på hans blogg och tårarna rann på henne. Så vackert skrivet och så jobbigt det måste ha varit att skriva om det.

Kramar till er!


Idag har det varit bättre väder än igår, varmt och skönt, matteföräldrarna hade 18 grader ett tag.

Jag och syrran har mest tagit det lugnt men vi har varit lite olydiga idag för vi skällde på en hund när vi var ute och drog så mycket att vi höll på att välta mattefar, var nog mest jag som drog.

Skällde på den hunden som har en husse som aldrig plockar upp hunden och sen står han gärna och glor när vi kommer även om han egentligen är på väg åt andra hållet eller så går han mot oss - han är knäpp som gör så!


Matte hade slut på smör och mjölk så det handlade hon innan hon hämtade mig så hon var lite sen men helt okej.

Vi satt ute på bänken en stund för matte hade sett Peggy och Melle när hon var hemma med varorna men de syntes inte när vi satt där - trist!

Inne hamnade jag på trimbordet för ja, tofsen hade fallit ner och mustaschen lekte gardin framför näsa och mun, hihi!

Ville ha mat ända tills matte serverade mig den för då la jag mig och tittade på annat håll och fast matte sa "var så god och ät" brydde jag mig inte!

 

Måste jag äta matte?

 

Okej jag provar då!

Nästan all mat slank ner efter lite mattetjat, hihi! Var rätt gott trots allt!

Efter fick jag mit godis och sen var det dags att torka munen i skinnsoffan, hihi!

Då jag var klar med allt fick jag kalla på matte för där var en väldig oreda med två kuddar och min kudde/filt på golvet nedanför soffan - matte är allt bra slarvig som kastar ner allt så på golvet, hihi!


Nu tänker jag vila mig lite!

Men en liten nyhet är att matte ska börja på nytt jobb, samma arbetsgivare och chef men på annat ställe eller rättare två olika ställen och hon tycker det ska bli kul att prova nått annat!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 oktober 2013 18:22

Du har en väldigt väldresserad matte tycker vi, du har uppfostrat henne väl.Spinnande för matte med nytt jobb! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 oktober 2013 18:47

Ja matte har jag lyckats fostra bra, i alla fall så länge hon vill göra som jag säger för tyvärr händer det att jag inte får min vilja igenom!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 oktober 2013 18:28

Jättetråkigt att Frasse fick tassa vidare till SkaparKatten. Alla som har djur förstår nog hur svårt det är för hans matte och familjen just nu.
Det där med att matte kastar ner filt och kuddar från soffan tar vi allt med en nypa salt...
Nog hjälper du väl till och har ner dem... Busfrö!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 oktober 2013 18:45

Kan inte vara jag som gör det för jag springer bara fram och tillbaka och gnuggar näsan i ryggstödet, hihi!
Hon kan i alla fall lägga upp det!

 
Melody

Melody

22 oktober 2013 20:01

Visst är det sorgligt när ett liv tar slut och man vet hur hemskt jobbigt det är för de som sörjer!
Så roligt för din matte att få byta arbetsplats, sådant är alltid stimulerande! Hoppas hon kommer att trivas. Matte och jag är säkra på att hon gör ett fantastiskt jobb för hon verkar så klok, snäll och omtänksam. Hälsa henne att vi gillar henne!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

22 oktober 2013 20:29

Nu blev matte rörd och tackar!
För mig är hon det bästa som finns!
Matte äskar sitt jobb så hon lär nog gilla det "nya" men samtidigt känns det jobbigt att lämna människorna hon jobbat med och för!

 
Laika

Laika

22 oktober 2013 20:46

Visst är det trist att Frasse inte finns med längre, det gör oss lite nedstämda. Däremot spännande och roligt för din matte med ett nytt jobb, hoppas det blir roligt och att hon kommer trivas även om det är samma arbetsgivare och chef, men nya ställen är ju ändå alltid nya ställen :)
Jaså är din matte en slarver som slänger ner dina kuddar på golvet? Hihi, vilken tur att du kallade på henne så hon kunde städa efter sig, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 oktober 2013 20:49

Så kan man inte ha det, kuddar på golvet, ryser bara av tanken ;-)
Visst är nytt jobb nytt även om det är inom samma gebit, hon tycker det ska bli kul!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

23 oktober 2013 16:57

Tack för fina ord och deltagande, käraste vänner <3 Tack vare Frasse har jag fått förmånen att träffa så snälla och hjärtagoda två- och fyrbeningar som ni - det är något att vara tacksam för, mitt i all sorg <3
Många, många kramar och tassklappar till er båda <3

http://gunillaofrasse.allas.se/frasse-finns-inte-l

Aamor & Tina

23 oktober 2013 17:38

Vet bara hur jobbigt det är när sånt händer.
Vi vet alla att det gör det men vad hjälper det!
Vi tänker på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards