Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Protest!

Av Aamor & Tina - 31 oktober 2013 17:24

I går såg jag matte på morgonen och sen hämtade hon mig inte förrän 21.30

Trodde nästan att hon glömt bort mig men tydligen hade hon varit och roat sig UTAN sin lille kille!

Har faktiskt fått reda på att jag också var väldigt välkommen dit och jag har varit där förr men tydligen ville hon ha lugn och ro!!!!! Jag protesterar mot detta!

Hon hade varit hemma hos en kollega plus 4 andra kollegor och ätit gös med en massa gosa tillbehör - maten bryr jag mig inte om men annat bryr jag mig på.

Jag fick inte träffa hennes trevliga kollegor och mannen till henne som bjöd och framför allt fick jag inte träffa Kalle!

 

Jag och Kalle förra året!

Matte tyckte att Kalle är så gammal nu att hon inte ville riskera att jag skrämde honom så däeför fick jag stanna hos syrran! Men matte du sa att det var för att du ville ha lugn och ro så nu får du bestämma dig!

Okej okej! Sanningen är att Kalle är gammal som gatan och jag kan bli lite överenergiskt om han inte vill snacka med mig och sen vill jag helst att jag och matte skulle ha suttit ute i köket hos honom och det var inte matte sugen på.

Jag hade det bra hos syrran och jag till och med åt lite mat där.


Idag fick jag en chock för matte sa att hon skulle cykla till jobbet och det gjorde hon också så än finns det hopp, hihi!

Lite protest idag också för matteföräldrarna lämnade oss själv hemma i huset några timmar som kändes som många långa dagar. Är trött på att bli lämnad så nu ska jag sätta ner alla fyra tassarna och ha full koll på matte hela helgen, får bli lämnad en dag till först, hihi!


Mötte Arktis på gröningen utanför vårt och vi hälsade och han visst precis hur man ska göra när kungen kommer - slänga sig på rygg och se snäll ut, hihi!

Blev faktiskt riktigt ilsk på honom för när vi skulle gå in och de också så ville inte Arktis gå med och så blev han arg på sin matte men jag sa minsann till honom - fast då blev matte lite ilsk på mig och sa att det var inte mitt jobb!

Matte sa att han är i trotsåldren och könsmognadesåldern och den kan vara tuff - undrar hur hon vet det, hihi!


Har ätit och tänker vila en stund nu och bara njuta av att ha matte hemma hos mig för det här rännandet på kvällarna utan mig går inte för sig!

Okej matte du är hemma för det mesta och jag kunde ha haft det värre, ja mycket värre men jag är ju van vid att ha dig hemma men du förtjänar verkligen att ha kul, bara det inte blir för ofta utan mig!

 

I famnen på matte från förra månaden!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

31 oktober 2013 17:58

Märkligt att du inte fick följa med när du var bjuden och allt.. Nåjam, tror du hade det bra ändå men det är ju trist att missa saker. Vilken mysbild! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

31 oktober 2013 18:33

Jo lite trist faktiskt men jag uppför mig ibland som en riktigt bortskämd unge säger matte men jag tror inte henne, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

31 oktober 2013 18:16

Det är inte ofta matte roar sig utan sin pälskling, så nång enstaka gång måste hon ju få göra det.
Synd att du inte fick träffa Kalle, men om han är gammal så är det kanske lika bra.
Arktis vill nog se om han kan få sin vilja fram lite mer nu, när han TROR att han är stor...
Matte minns säkert när DU va i trotsåldern. Jag minns att du tänjde på hennes tålamod rätt så bra då *fniss*
Imorrn é're fredag, veckans bästaste dag! HURRA!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

31 oktober 2013 18:32

Ja jo nån gång kanske hon kan roa sig utan mig men jag gillar det inte!
Kalle är ovanligt gammal för att vara en kanin så det var onödigt att stressa honom.
Har aldrig tänjt på mattes tålamod, hehe ;-)
Fredagar gillar vi!!!!!!!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

31 oktober 2013 18:27

Tur att du har en Mattemor o Mattfar och Syster Yster att vara hos när din matte är på rymmen i alla fall :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

31 oktober 2013 18:29

Ja dom är jag verkligen tacksam för'

 
Melody

Melody

31 oktober 2013 19:22

Inte sjutton ska en matte vara ute och ränna på kvällarna utan sin lilla hund, hur ska vi då kunna vakta henne om det kommer någon buse? Min matte hon försökte åka och handla utan mig idag, men jag kastade ut genom ytterdörren och sprang till bilen och satte mig innan hon hann blinka! Och visst fick jag följa med, så det gäller bara att vara snabb som sjutton! Matte och du får nog mysa inne i helgen för det ska visst bli en massa regn igen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

31 oktober 2013 19:51

Bra gjort Melody! Det gäller att ha full koll på sin älskade matte men min kom inte ens och hämtade mig efter jobbet så jag kunde inte vara snabb för det hade inte hjälpt.

 
Laika

Laika

31 oktober 2013 20:48

Men så oförskämt att du inte fick följa med ;) och att ni blev lämnade ensamma också... vad är det för en vecka du haft? Och sen dra nån parallell med trotsålder och dig?? Eller? Jo, vi tolkade det så, men inte kan du heller ha varit i nån trotsålder och gjort besvär för matte? Nej, aaaldrig skulle vi tro nåt sånt om dig Aamor ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

31 oktober 2013 21:01

Jag har aldrig varit jobbig när jag var ung, inte om du frågar mig i alla fall, hihi!
Tänk att missa 6 snacksaliga damer, missade jag nått - troligen mycket men tänker jag efter sparade jag mina öron ;-) men jag hade ändå velat följa med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards