Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Kräsen!

Av Aamor & Tina - 2 oktober 2014 18:20

matte fick sova hela natten men vaknade klockan 04 och kunde sen inte somna om men det är bättre än inget ju och typen som väckt henne sov i sin säng på golvet, hihi! Matte sa att jag snarkade och det kan nog inte vara helt omöjligt för jag sov gott.

Träffade på vår snälla vaktmästare eller hon som gör fint på vår gård. Hon ville hälsa på mig och jag ställer alltid upp, jag snackade med henne först när hon klappade mig men sen tyckte jag att vi kunde gå vidare och pussas så det gjorde vi, nästan i alla fall.
Hon ville sen bjuda mig på hundgodis för det har hon alltid i fickan och efter lång nosning beslutade jag att det inte passade mig så hon la det på marken och sa att då får katterna ta det och då rusade jag fram och tog det men efter att ha fått det i munnen kom jag på att mitt första beslut var riktigt så jag spottade ut det igen.
Hon sa att jag var då en kräsen typ, hihi! Japp det är jag.

Hela förmiddagen gick åt till att sova och sen har jag inte gjort så mycket mer. Var ute med mattefar men det har varit trist väder med dimma och lite regn då och då, väldigt fuktigt alltså.
Matte var och handlade innan hon hämtade mig, idag var inte mattefar med så det gick fortare, hihi!
Vi valde att sitta ute en stund och vi fick besök av några katter och människor. Först kom en man som är jätteduktig på att fotografera och tog kort på mig och sen kom Ollie och hälsade. Snackade även med Arktis matte.

Matte och jag har ätit mat idag, blev nästan samma eller vissa delar i alla fall. För matte gjorde bacon, nudlar och wokgrönsaker så jag fick lite bacon på mitt torrfoder och allt gled ner utom 4 bitar torrfoder.
Nu tänker jag sova gott en god stund, ligger under köksbordet för matte sitter där.

Matte tog den för ett tag sen men jag ligger nästan så nu också!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

2 oktober 2014 18:42

Tänk att hon hade fel sorts godis till dig, men så ÄR du en liten kräsen typ. Om DET hade hon inte helt fel ;-)
Vi hade också grått och trist väder idag. Vi får hoppas på bättre i helgen.
Imorrn är veckans bästaste dag! FREDAG!!! Väckorna går fort, eller hur?
Ha en lat tordagskväll!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 oktober 2014 18:43

Visst är jag kräsen och det vet jag om inte annat så får jag höra det en hel del, hihi!
Fredagar gillar vi jättemycket!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

2 oktober 2014 20:07

Arbetsam dag idag,många att hälsa på och mycket att göra! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

2 oktober 2014 20:11

Jag gillar att hälsa på allt och alla även om man kan bli trött sen.

 
Laika

Laika

2 oktober 2014 21:32

Hihi så gör jag med, en tant som matade mig med hundgodis...Jag tog de bitar hon gav mig och när hon gått spottade jag ut dom. Klart man ska vara kräsen ;)
Bacon på torrisarna, mums du :D Förstår att det inte blev mycket kvar på ditt fat.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 oktober 2014 21:38

Man ska bara äta det som är gott, hihi!
Det var riktigt mumsigt med bacon på maten ;-)

 
Melody

Melody

3 oktober 2014 08:26

Fel godis? Det finns väl inget godis som är fel? Jag tar alla chanser till en godisbit, men Shakira hon tar aldrig någonsin en godisbit från någon hon inte känner, så då får jag två!
Hoppas du får en riktigt härlig mysig fredag!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

3 oktober 2014 17:35

Det måste vara gott annars kan det vara, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards