Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Rufs!

Av Aamor & Tina - 6 oktober 2014 18:40

jag var rätt så glad när jag gick till syrran för jag har inte sett henne och matteföräldrarna på hela helgen fast egentligen hade jag hellre varit hemma med matte men man kan ju inte få allt eller varför kan man inte få det. Jag vet matte måste tjäna pengar så hon kan handla saker och gott till mig så kanske det är bra att hon jobbar trots allt. Hon säger att det är för hon vill också men det vill jag inte höra, hihi!

Dagen har varit helt okej vädermässigt och även energimässigt, jag har samlat på mig en massa som jag kan utnyttja här hemma som att orka förflytta sig mellan mina sängar, hihi!
Vi har rastat mattefar och syrran har varit lite "låg" idag så hon har inte passat mig lika noga och det är rätt skönt även om jag inte vill att hon ska må konstigt.

Matte var sen, okej att hon skulle jobba länge men hon var lite senare ändå. Hon luktade konstigt i munnen när hon fick sin puss och då förstod jag att hon varit hos tandläkaren. Hon slipper gå dit igen, på ett tag i alla fall för allt var sååååå bra - skönt!
Vi traskade hem och satt ute en liten stund men inga katter kom så vi struntade i att sitta ute.
Har börjat blåsa rätt bra och löven yr runt runt så det var inte så skönt heller.

Matte sa att hon skulle byta namn på mig, kalla mig Rufs om jag inte ville fixa till frillan!

Behövs det verkligen, hihi? Nu vill jag inte byta namn så jag lät henne lyfta upp mig och bli lite piffad.

Blev rätt så mycket bättre, jag kan i alla fall se nått och munnen är framme igen, hihi!

Efter piffandet åt jag min mat med leverpastej idag och nu tänker jag vila mig lite för jag tror minsann att min energidepå tog slut när jag blev kammad och åt, hihi!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

6 oktober 2014 19:05

Hoppas att syrran kryar på sig. Inte för att hon ska köra med dig, utan för att hon ska må bra igen :)
HUR kan du bli trött av att sitta still och bli kammad??? Det är ju matte som borde bli trött och inte du, busfrö ;-)
Du blev jättefin, fast du är gullig som Rufsetuss också!
Ha en mysig måndagskväll!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 oktober 2014 19:10

Det är jättejobbigt för jag är inte still, hihi! Jag tittar hit och dit, reser och lägger mig, blir arg på matte när hon drar för mycket och sen bli fotad - urjobbigt, hihi!
Tror nog att det är mer vila efter maten som gör mig trött fast jag är det oftast så jag är nog Trötter, hihi!

 
Laika

Laika

6 oktober 2014 19:54

Ja, man borde ju kunna få allt, det tycker jag med, hihi.
Åhh så snygg du är alldeles nyfriserad, men väldigt fin som Rufs också, hihi. Den där balsamsprayen du har i bakgrunden, den har jag också hemma :D Den gillar vi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 oktober 2014 20:01

Visst borde man kunna få allt.
Det är skönt att bli friserad, ibland i alla fall.
Sällan vi använder den men det händer, nyser ibland.

 
Melody

Melody

6 oktober 2014 20:18

Här har det inte varit OK väder för det har blåst hela dagen så jag inte kunnat gå framåt, utan varit omkring som en ulltuss i vindbyarna!
Grattis till din matte som klarade tandläkarbesöket så bra!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

6 oktober 2014 20:42

Det är inte så lätt att vara liten och hårig för allt far runt och vi med det den.
Hon var så nöjd som slipper gå dit förrän nästa år, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

7 oktober 2014 09:15

Hoppas syrran piggnar till fort! Skönt att matte inte behöver gå till käftisen längre. Visst är det trist att våra människor måste gå till sina jobb så ofta, men som du själv säger, det kommer ju en del gott av det också :-)
Vilken skillnad det blev när matte hade kammat till dig - fast vi tycker att du är lika söt rufsig som välkammad <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 oktober 2014 16:14

Hon får gå till tandis igen men inte på ett tag i alla fall, hihi!
Det blir rätt stor skillnad efter tillpiffning!

 
Edith

Edith

7 oktober 2014 13:19

Hoppas syrran mår bättre idag! Men ibland har man såna där 'låga' dagar. Vad skönt för matten att hon slipper tandläkaren ett tag. Att gå till tandläkaren kan ibland bli både smärtsamt och dyrt.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

7 oktober 2014 16:14

Syrran mår bättre och det är skönt.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

7 oktober 2014 15:59

Javisst behövde du piffas till, fniss! Nog är det trevligt att kunna se sig omkring ;)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

7 oktober 2014 16:15

Lite kul att se utan att ha en gardin framför ögonen, hihi!

 
Oldmolly

Oldmolly

7 oktober 2014 17:29

Alltså... jag tycker nog din matte har rätt, när hon kallar dig ruffsig. Kan tänka mig att hon har svårt att hitta nosen - att pussa på ;-)

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 oktober 2014 17:48

Det är lite gömd under allt hår ja, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards