Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2014

Längesen!

Av Aamor & Tina - 9 oktober 2014 19:23

Idag har jag inte varit uppe på bordet och kelat med matteföräldrarna, man ska inte skämma bort dom för mycket, hihi!
Annars har jag mest sovit, ingen överraskning precis men jag var vaken när vi var ute med mattefar, i alla fall då vi mötte en okänd hund, hehe! De tuffa syskonen visar då vem som är bäst!

Var lite sur på matte men inte lika sur som syrran var på henne för hon var sen, hon hade handlat innan hon kom så syrran fick vänta länge på att få torkad kyckling från mattes mun, jag ville inte ha nått idag.
Tog det så lugnt när vi gick hem och så satt vi ute en stund.
Arktis och hans matte kom förbi och jag behövde bara säga till honom en gång, behövdes egentligen inte men jag såg att han lyfte framtassen och tänkte lägga den på mig så jag flög fram och korrigerade honom direkt innan han hann.

Inne satte matte igång med värsta köksröran, hon började baka äppelkaka, hon ska ha med i morgon på jobbet och bjuda på det, de brukar göra det när de fyllt år. Matte skulle ha haft med förra fredagen men hon orkade inte fixa det dagen innan.

Hon hoppas de gillar dom, 2 st för de är väldigt goda och så ska de få glass till också.

Efter hon stökat till så fortsatte hon med att laga mat till sig. Det blev spagetti, bacon och broccoli.
Själv åt jag min mat medan hon höll på med äppelkakorna.
Tyckte att hon stekt lite mycket bacon tillbaka sig själv även om hon gjorde så hon skulle kunna ta med sig i morgon så jag hjälpte henne att bli av med några bitar, ett bra bacon för det var inte så salt.
Var nog extra hungrig idag, hihi!
Matte kan hon för samtidigt som hon åt och gav mig bacon så chattade hon med en vän men lite tokigt blev det när hon gav mig en bit broccoli, den kom väldigt fort ut ur min mun igen för tvi, det kan hon äta själv.

Blev så glad när hon sen satte sig vid datorn för att betala två räkningar för då kunde jag ligga på hennes fötter under skrivbordet för det var längesen hon satt där. Jag la mig ner snabbt men tyvärr satt hon inte där så länge.

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 oktober 2014 20:02

Men fy jam ! Försökte hon lura i dig Broccoli ??
Var ju tur att du insåg vad det var innan du hann svälja det ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

9 oktober 2014 20:12

Tänk om jag blivit vegetarian, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

9 oktober 2014 20:04

Tänk att ta fel på bacon och broccoli... Visserligen är båda jättegoda, men kanske inte för en liten Aamor ;-)
Ha en mysig torsdagskväll! Imorrn är det FREDAG Jippie!!!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 oktober 2014 20:13

B och C i bägge men vitt skilda i smak kan jag lova, hihi! Bacon var godare.
Jippie dag i morgon!

 
Melody

Melody

9 oktober 2014 20:07

Både matte och jag tycker att de där äppelkakorna ser väldigt goda ut!
Synd att vi inte jobbar där din matte jobbar för vi skulle gärna
vara med på fikat i morgon!
Gillar du inte broccoli? Fast får jag välja så gör jag nog som du, tar en baconbit!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 oktober 2014 20:14

De är smaskens och så lätta att göra, ytan blir som knäck nästan.
Nä broccoli var ingen höjdare men baconet var, hihi!

 
Laika

Laika

9 oktober 2014 20:18

Det är rätt mycket fart på din matte du :) Mumsigt med äppelkaka, men om jag får bestämma äter jag också mycket hellre lite bacon istället. Broccoli, hihi...det hade jag med spottat ut.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 oktober 2014 20:28

Ibland kan hon få igång sig, hihi!
Ja tänk att ta så fel på broccoli och bacon, hon behöver nog nya brillor, hihi!

 
Edith

Edith

10 oktober 2014 11:38

Dom där äppelkakorna ser allt bra mumsiga ut. Det är sånt som matte älskar, helst tillsammans med vaniljsås. Inte visste jag att du och syrran är såna tuffingar när ni möter okända hundar. Är ni månne kvarterets skräck, hihihi. Nej, nu skojar jag bara. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

10 oktober 2014 18:11

Vi kan nog vara kvarterets besserwissrar, hihi!
Äppelkakan är så god.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards