Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 november 2014

Bil!

Av Aamor & Tina - 1 november 2014 19:07

Sovit så gott i natt och en liten lagom sovmorgon blev det även om matte vaknade redan vid 06 men hon somnade om och sa sen att hon drömt så konstigt att hon lika bra hade kunnat vara vaken.
När matte gick upp gick jag och la mig i en av mina sängar så hon sa till mig att säga till när jag ville gå ut.
Då det var dags att gå ut sa jag till och var redo för vår runda på lediga dagar men istället för den vek matte av mot matteföräldrarnas hus och jag blevväldigt tveksam men hon lovade att inte lämna mig och att jag skulle få åka bil så jag hängde på eller rättare sagt jag ledde hela vägen dit, hihi! Åka bil är ju toppen.

Syrran blev glad över ett lördagsbesök från mig och matte och vid 12 gav vi oss iväg i matteföräldrarnas bil. Det var jag, matte, mattefar och Affi för vi skulle köra till mattes farmor och farfars grav.
Vi kom dit och gick av bilen och då säger mattefar att han glömde lyktan vi skulle sätta ljuset i så vi fick vända och köra tillbaka för att hämta den och sen köra dit igen, hihi! Så nog fick jag åka en del bil idag. Är nog ca 2 mil till gravplatsen från vårt, kanske lite längre.

Mattefick middag hos matteföräldrarna, kalops och jag sov mig igenom hela middagen men syrran lät sig väl smaka, hon åt massor, hihi!
Gick hem strax efter maten för matte är trött och nu förstår hon varför för hon börjar få ont i halsen och känner sig lite uppstoppad i huvudet säger hon.
Hemma la vi oss i sängen och myste, jag njöt nära matte och hon läste, vi har nog legat där i 2,5 timme men gick upp för en stund sen.
Jag har precis ätit och ska nu hålla låda ett tag med en massa saker, leka lite och tigga lite för att snart stupa i säng igen, hihi!

Här ligger vi och myser, jag har rumpan mot mattes sida, inte så lätt annars att se åt vilket håll jag ligger, hihi!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

1 november 2014 19:28

Mysigt när man inte MÅSTE gå upp, fast trist när man drömmer mardrömmar när man somnar om.
Ni fick åka dubbelt med bilen idag. Kul för dig som gillar att åka brummis. Är Affi också lika tokig i att åka som du?
Hoppas att matte inte blir sjuk, bäst att hon vilar lika mycket som du i helgen! Ta tass om henne ;-)

Kram å nospussar

PS
Bra med vägledning till sista bilden, det ÄR inte så lätt vad som fram å bak på dig ;-) DS

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 november 2014 19:32

Jo Affi älskar också att åka bil så vi hängerpå direkt när frågan kommer, hihi!
Ska försöka vara snäll och låta henne vila, hihi!
Matte säger själv att hon hade inte sett fram och bak på den bilden om hon inte vetat hur jag låg.

 
Melody

Melody

2 november 2014 06:55

Hoppas att din matte känner sig pigg idag och att ni haft en riktigt skön sovmorgon! Min matte har ännu inte fattat att det är vintertid så hon går upp
alldeles för tidigt enligt min mening.
Önskar Er en härlig söndag med mycket mys och bus!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

2 november 2014 11:47

Matte vaknade vid 04 men en väldans halsont men med en zyx kändes det bättre men hon är tjock i halsen och allmänt slö.!
Blev en helt okej sovmorgon trots detta!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

2 november 2014 10:51

Jag gillar oxå att åka bil! Kan åka hur länge som helst känns det som. Men vilken trasselsudd du kan vara Aamor, hihi.

Krya-på-dig-hälsning till din matte
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

2 november 2014 11:45

Det är jättekul att åka med i bilen.
Jag är en lurventuss säger matte, hihi!

 
Laika

Laika

2 november 2014 16:07

Vad roligt att du fick åka lite extra bil, hihi. Hoppas nu att matten din inte blir sjuk. Här är det lite snorigt och dant, men inget som bryter ut. Och så jag då...men jag tror att jag är på bättringsväg :)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 november 2014 16:09

Ibland blir det bra när man får extratid i bilen, hihi!
Skönt att du är på bättringsvägen, hoppas det fortsätter så också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards