Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 november 2014

Lugnt!

Av Aamor & Tina - 2 november 2014 17:30

Hörde att matte vaknade vid 04 och började prassla med halstabletter och annat men sen somnade hon om igen. Hon sa sen på morgonen att hon hade väldigt ont i halsen då men hon tog en zyx och sen kändes det bättre och att hon kunde sova lite till. Skönt för det var i det tidigaste laget att vakna tyckte jag.
Matte är lite förkyld och det börjar täppa till lite här och där i huvudet på henne och nyser gör hon då och då men det har inte blivit värre, inte än i alla fall så vi hoppas att det inte blir det heller.

Vi gick en ganska lång runda i morse eller kanske vi kan kalla det förmiddag för klockan var nog 10.30 innan vi kom ut, hihi!
Hände inget spännande direkt på rundan förutom att vi träffade en hund som är lite rädd av sig, vill hälsa men vågar inte riktigt.
Inne igen ville matte borsta igenom mig och sätta om tofsen för hon sa hon visste inte hur hon skulle känna sig senare så det var lika bra att göra det när hon orkade. Var riktigt mysigt trots tovan hon hittade på min kind.

Vi har tagit det väldigt lugnt idag annars, matte har läst och jag har sovit eller i alla fall vilat i närheten av matte.
Nu när vi var ute vid 16-tiden fick Ollie syn på oss innan vi kom ut genom porten så han sprang fram till den och började jama om att vi skulle skynda oss ut för han ville kela och som han kelade sen med mig, jag blev väl struken runt om hela mig - jättemysigt!
Bad matte om mat när vi kom in igen och nu ska jag vila en stund igen så maten kan göra sitt i lugn och ro i min mage.

Blir det bra så här i lite halvprofil matte, hihi!

Blir trött efter att jag har ätit!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

2 november 2014 18:14

Hoppas att matte inte blir sämre, men risken finns tyvärr.
Mysigt med en jättegosig Ollie som ville kela med hela dig :)
Härliga bolder på dig, de är jättefina. Precis som modellen!
Ha en lat söndagskväll!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 november 2014 18:20

Matte är rädd för det också men vi får se i morgon!
Blev jätteglad när Ollie vill gosa lite.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

2 november 2014 19:20

Skön dag! Hoppas matte kryar på sig! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

2 november 2014 19:25

Det har varit mysigt!
Hoppas också att inte matte blir värre, hon hoppas nog mest själv.

 
Laika

Laika

2 november 2014 20:10

Vad mysigt med kattkel :D Och att bli lite ompysslad av matte. Hoppas att hon kommer känna sig bättre snart. Annars har du nog turen (fast risken för matte) att hon blir hemma från jobbet.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 november 2014 20:18

Jag vill att hon ska vara kry när hon är hemma med mig för annars bara gnäller hon, hihi! Matte vill själv jobba men vi får väl se i morgon.
Alltid kul med lite kattkel ;-)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 november 2014 18:23

Zyx brukar min matte också använda när hon har ont i halsen , det enda som hjälper säger hon.
Här sov jag det mesta av söndagen och var JÄTTE pigg lagom tills matte kom hem från jobbet :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

3 november 2014 18:28

Är inte matte hemma så kan man lika bra sova så man är pigg när hon kommer hem, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards