Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Gott!

Av Aamor & Tina - 3 november 2014 17:19

Märkte att matte sov lite oroligt i natt så för att vara säker på att hon skulle sova gott kallade jag på henne för att tvätta hennes hand som lite tröst (för henne givetvis), otur var att just då sov hon - ups!
Hon kände sig inte så mycket kass i morse så vi gav oss iväg, fick åka bil till syrran och det är ju toppen. Trodde nästan att vi skulle stanna hemma för efter att vi gått rundan innan vi går till bilen fick jag gå in igen och tvätta bakdelen för något skit, hihi hade fastnat där.
Tyvärr gav vi oss iväg igen.

Jag och syrran har ägnat förmiddagen åt att sova och eftermiddagen åt kel och gott, så mycket som möjligt och så ofta som möjligt bad vi om att få godsaker, hihi!
Gäller att testa var gränserna går och jag kan säga att våra gränser är mer vida än matteföräldrarnas även om deras är vidare än min mattes.
Matte jobbade inte länge idag men hon var och shoppade lite saker som tagit slut, glömde nog hälften men det viktigaste fick hon nog tag i, inget ovanligt när det gäller henne.
Jag ställde villigt upp på att busa med syrran när matte kommit och mattemor kommenterade att jag var modig när min matte var där, klart jag är för skulle syrran ta för hårt så tröstar matte mig, hihi!

Mötte tre barn på vägen hem och de såg mig innan jag såg dom så de kallade och när de kom fram delade jag frikostigt ut en massa Aamor pussar - så gott!
Har ätit min mat nu och nu ska vi ta det lugnt för matte är mer förkyld nu och hon låter ganska så rolig, hostar, nyser och när hon snackar låter hon som om hon snackar i en burk, hihi!
Hon får känna efter i morgon hur hon mår då.

Ingen ny bild men jag ser ut så här när jag ber snällt om godis.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 november 2014 17:41

Vilken härlig "snälla-matte-jag-vill-ha-godis" bild.
Vi tror inte att matte kan motstå dig, inte det första två-tre gångerna i alla fall *fniss*.
Ha en lat kväll å ta tass om matte!

Kram och nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 november 2014 17:57

Nä matte har svårt för det och det är jag tacksam för, hihi! Står hon emot blicken talar jag högt och tydligt om vad jag tycker, hihi!

 
Laika

Laika

3 november 2014 17:53

Hihi, den bilden är verkligen härlig :D Hoppas magen fylldes med godis och lite, lite mat :)
Attan att matten är mer förkyld nu, det är så jobbigt att lyssna på dom då när de ska sova, visst? ;) Jag tycker du är så rar som ska ta hand om matte på natten när hon inte kan sova ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 november 2014 17:59

Magen är full av mat, åt upp allt ihop och sen fyllde jag på hålrummen med godis, hihi!
De är väldigt störiga när de är förkylda och ska sova, låter hur mycket som helst.
Jag gör vad jag kan för att vårda min matte, synd att hon sov just då bara, hihi!

 
Melody

Melody

3 november 2014 18:10

Så trist för din matte att ha en förkylning på gång! Nu får du skälla ut de där bacillerna så de drar sin väg fortare än kvickt!
Husse hade ont i halsen i morse, men det glömde matte och jag bort, så vi drog med honom ut på en lunchpromenad i sol och blåst!
Hm… vi får väl se om vi botade honom!
Ha nu en mysig kväll och gosa mycket med matte!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

3 november 2014 18:13

Kan bli bra att vara ute och matte har varit ute mycket men tyvärr är många på jobb förkylda eller har varit.
Ska kela massor med matte när jag känner för det lite senare, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 november 2014 18:17

Min matte säger att du hade fått massor av gottis om du tittat så där på henne :)
Håller tassarna för att din matte inte blir mer förkyld än hon redan är , det är ju så jobbigt att få sin nattsömn störd ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

3 november 2014 18:28

Tror jag ska bjuda hit din matte och visa var mitt godis finns, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 november 2014 19:47

Visst är det skönt att ha matte i ryggen, man blir väldigt mycket tuffare då! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 november 2014 20:14

Det är ju så, de är ju alltid på vår sida, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

3 november 2014 19:48

Tur matte har dig som tar tass om henne nu när hon känner sig krasslig. Vi håller tassar och tummar att den dumma förkylningen inte vågar stanna så länge!
Åh, så söt du är på tigga godis-bilden! <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

3 november 2014 20:15

Hoppas också att den dumma snoran försvinner snabbt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards