Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Träffar!

Av Aamor & Tina - 7 november 2014 17:48

Tja vi kan väl säga som så att jag väckte matte igen vid 03, ville ha lite tröst men hon somnade snabbt igen och sen väckte jag henne igen strax innan 07, hon blev lite ilsk ett tag men så såg hon vad klockan var och när jag fortsatte prata så förstod hon att jag behövde gå ut så det gjorde vi. Matte la sig igen och sov ett tag till.

Har blivit några roliga träffar för mig idag. Först gick till ett ställe för att hämta några skålar matte beställt från sin kollega och henne gillar jag skarp så jag blev väldigt glad att se henne.
Lite senare tog vi en runda till syrran för matte var i stort behov att handla lite så jag fick vara där en stund.
Syrran blev glad att se mig men jag tror hon blev gladare att se min matte. Affi försökte få igång lite bus med mig men jag väntade bara på min matte så det kunde hon se sig i månen efter, hihi!

Träffade på ett par med en annan hund och mannen skojade och sa att jag behövde raka mig för jag hade för mycket mustasch, hihi!
Det ska män väl ha nu i november så det passar ju utmärkt, hihi!
Hunden som hette Tarzan var väldigt snäll.

När vi kom hem igen fick matte fnatt och drog fram dammsugaren för hon sa att vi hade så mycket gräs på golvet att det såg ut som en gräsmatta här inne. Blir lätt så när de klippt gräset runt om och så fastar det i min päls och trillar av när det torkar. Matte var helt slut sen så det märks att hon är förkyld fortfarande och kroppen inte är helt okej. Hör också hur hon låter så men på måndag ska hon jobba igen och jippie säger hon!
Har ätit min mat och är nu lite trött, tänker sova en stund eller rättare jag har redan lagt mig.
Matte ska nog göra nån mat till sig också för hennes mage börjar prata, hihi!

Ligger i godan ro bak soffan och så blir jag fotad, tur jag har så lätt att somna - under dagen i alla fall, hihi!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

7 november 2014 18:40

Matte har fått sova lite dåligt veckan hon var hemma på grund av en liten Filur. KAN Filuren ha varit en liten busig Aamor, må tro???
Bra att hon KUNDE somna om flera gånger i natt/i morse i alla fall.
Nu får ni ta helg och bara lata er. Läsa, mysa och gosa... Pinka en skvätt extra ikväll, så matte får sova färdigt imorgon :)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 november 2014 18:52

Har nog varit lite dryg mot henne men jag kan inte hjälpa det :-(
Blir så ibland och det var bara synd att det föll in den veckan matte behövde sova för hon var förkyld. Fast hon slapp gå upp tidigt och vara trött på jobbet - nä ingen ursäkt!
Ska försöka sova i natt!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 november 2014 19:12

Trevligt med nya bekantskaper! Hoppas att ni får en mysig kväll.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 november 2014 19:20

Alltid kul att träffa nya och gamla vänner!

 
Laika

Laika

7 november 2014 19:24

Vad roligt du haft det idag och visst ska man ha det när det är fredag. Hoppas matten din köpte nåt lite gottigt till sig själv till helgen också när hon handlade :) Det måste man ju ha när man är lite sjuk fortfarande.
Nospussar.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 november 2014 19:38

Det blev lite pytte gott till henne men mer till mig, hihi!
Har varit en kul dag så jag lär kanske sova i natt, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 november 2014 21:44

Man ska låta mattar sova på nätterna Aamor , dom blir så griniga annars ( i alla fall min).
Kul att du träffat en massa trevliga människor o hundar idag :)
Här har matte jobbat hela dagen och nu ikväll så har vi mest slappat precis som man ska göra en fredag !

tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 november 2014 22:00

Min är inte speciellt grinig på dagen men jisses som hon kan vara det på natten när jag väcker henne!

 
Melody

Melody

8 november 2014 07:58

Det är ju så att nöden har ingen lag, så vaknar man på natten och
är nödig då ska ens matte vara glad för att hon blir väckt!
Hoppas att du och matte fått sova gott i natt och att ni får
en härlig lördag.
Här är det husse som blivit superförkyld, så det här ser ut att bli en trist helg.
Inga barn och barnbarn som kan komma på besök och busa med mig!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

8 november 2014 10:02

Jo behöver man så behöver man men ibland låtsas jag att det är mer akut än det egentligen är men man måste börja i tid.
Hoppas din husse kryar på sig!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

8 november 2014 13:32

Men en sån buse du är om nätterna Aamor. Aja baja! Men men måste man så måste man. Ta nu tass å hand om varandra så matte blir riktigt kry innan hon ska tillbaka till jobbet!

Nospussar från
BELLA

http://Bellast dogblogg

Aamor & Tina

8 november 2014 13:40

Matte har försökt få mig att förstå att jag har varit skitdryg men jag lyssnar inte, hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards