Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Fars dag!

Av Aamor & Tina - 9 november 2014 16:51

Jag har nog inte de högsta poäng hos matte nu för jag väckte henne vid 04.30 och hon blev inte glad! Hon blev urilsk och skällde på mig.
Själv blev jag sur på henne och gick in i TV-rummet och la mig där, suckade så högt jag kunde så många gånger jag orkade, startade att tvätta tassarna och smaskade så högt jag kunde med det också men hon sa inget så jag la mig igen efter en stund, ganska lång stund faktiskt men det är ju inget kul om jag inte får uppmärksamheten.
Klockan 07 kallade jag igen och då var jag i väldigt stort behov att gå ut, hihi! Hon knorrade men kom upp och sen gick vi ut men jag var inte tillräckligt nödig för att hon skulle tro mig så hon blev lite irriterad igen och så fort vi kom in igen la hon sig - urtrist ju!
Matte tror att det är nån tik eller flera som är inne i sin lukta-gott period som får igång mina tidiga känslor men det gör inte saken bättre tycker hon.
Hon är i alla fall go ingen när hon vaknar riktigt.

Vid middagstid gick vi bort till matteföräldrarna för att fira fars dag! Vi hade köpt en liten flaska cognac till honom men det bästa fick han av mig!

Massor av gos av mig och syrran!

Matteföräldrarna bjöd på middag, hel kyckling i ugnen men jag ville inget ha utan passade på att sova lite.
Sen kammade matte syrran och satte om hennes tofs och så åt hon upp kycklingen mattemor lagt undan till oss.
Mattefar och syrran skulle följa oss en bit på vägen men när vi mötte nån som sa att det var en Rottweiler som sprang lös på området så valde mattefar att vända, de har nämligen haft en hund som blivit blind på ena ögat när en annan hund sprang på honom, hela ögat ploppade ut.
Vi fortsatte hem och såg ingen som tur var för det skulle väl inte vara den trevligaste hunden som var lös heller.

Satt ändå ute en liten stund för att kolla om några katter skulle komma och hälsa på mig men inga kom hur jag än spanade.

Nu har jag ätit maten eller halva portionen i alla fall och matte har fixat maten till sig själv i morgon på jobbet och tvättmaskinen är igång så när den är klar får hon fixa det.
Nu tänker jag vila lite och matte med.

Hoppas alla pappor har haft en bra dag och en extra nospuss till min egen pappa Eddie (Kjeann's Connecting People).

 
 
Melody

Melody

9 november 2014 17:08

Utan tvekan fick mattefar bästa presenten av dig och din syrra! Något bättre än vad ni gav honom kan en far inte få!
Min husse har varit ovanligt trist nu ett par dagar, ligger bara i soffan och hostar, men han har ändå fått några farsdagspussar, så i morgon hoppas jag att han står på benen igen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 november 2014 17:16

Måste ju bara friskna till av era goda pussar!
Vår var den bästa presenten även om han får den varje dag, hihi! Det är inget han tröttnar på så det är tur.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 november 2014 17:33

Nu får du nog låta matte sova inatt.. Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 november 2014 17:34

Får se, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 november 2014 17:47

Men nu får du nog allt ta och skärpa dig på nätterna , annars kanske din matte annonserar ut dig på Blocket ;-)
Här ska vi också äta kyckling i ugn till middag , baconlindad sådan hörde jag ryktas om :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

9 november 2014 17:50

Behöver nog inte vara rädd för att hamna på blocket för vi har ett förråd upplyste matte mig om.
Låter som en kyckling i min smak, bacon, mums!

 
Edith

Edith

9 november 2014 19:46

Det var väl klart att din och syrrans present till mattefar var den bästa. Vem kan motstå gos från dig och Affi.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

9 november 2014 19:59

Inte mattefar i alla fall!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

9 november 2014 20:07

Tur att ni inte träffade på den lösa rottisen! *pustar ut*

Skärpning Aamor.
Din matte MÅSTE få vila på nätterna. Vi säger som Kjelle Bus, annars KAN du hamna på Blocket, trots att ni har ett förråd. Vi skuller tro att du är på REA just nu... ELLER att matte går över till Affi å matteföräldrarna med dig redan ikväll och sover ensam!
Var en snäll Påg och SOV inatt!!!

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 november 2014 20:24

Vi hoppas att den kommit till rätta för vi ska snart ut igen!
Tror inte matteföräldrarna vill ha mig när jag håller på så så matte får allt stå ut, hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards