Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

Trög!

Av Aamor & Tina - 20 november 2014 19:24

Jag var rätt så trött i morse och jag kan väl säga som så att det var inte för att vi snart har helg, hihi!
Tydligen låg jag och snarkade i soffan medan matte gjorde sig i ordning för sitt jobb.

Jag har mest legat och tagit det lugnt hos syrran, busat lite men inte så mycket.
Mattefar rymde ett slag, han var hos tandläkaren. Jag funderade lite om han också kanske hamnade i en sån där bur efteråt som jag gjorde då jag var hon tandläkaren fast det gjorde han nog inte.

Matte var jättesen när hon hämtade mig men jag hade mina misstankar att hon och mattefar rymde för han gick ut ungefär vid den tiden matte brukar dyka upp.
Hemma fick jag mina misstankar bekräftade för hon packade in en del saker. Hon hade varit i köttaffären och shoppat lite så jag satt och övervakade inpackandet av godsakerna.

Alltså, min matte är rätt så trög, hon förstod inte vad jag ville ha på mitt torrfoder idag!
Hon stekte färskt fläsk till sig själv som hon ska ha med till jobb i morgon och tyckte att jag kunde äta lite av det bland mitt torrfoder men det kunde hon bara glömma för det var jag inte sugen på idag.
Efter lite olika nekanden från mitt håll så fattade hon till slut, jag ville ha lite smält smör idag! Tur hon låter mig smaka innan hon blandar det med torrfodret för annars hade det gått åt massor av portioner av det.

Nu ska vi bara ta det lugnt resten av kvällen och samla kraft inför den sista arbetsdagen denna vecka.

Så här kan jag ligga och titta på matte medan hon försöker komma på vad som passar mig att äta, hon tycker att jag ska ge henne lite tips istället men jag anser att hon kan gott behöva tänka lite själv, hihi!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

20 november 2014 19:30

Underbar bild på dig! Tänk att man kan bli så trött ibland! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

20 november 2014 19:45

Rätt så ofta kan jag bli så trött, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

20 november 2014 19:42

Nog är du en rätt så bortskämd liten Påg.
Undrar hur många vovvar får det som de VILL ha på sina torrisar.
Tur att din matte KAN gissa rätt till slut ;-) Du gör det inte lätt för henne precis.
Samla krafter till veckans sistaste arbetsdag!
Imorrn är det äntligen FREDAG!!! Yippie!!!

Kram och Puss på söta nosen Gullgurka

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 november 2014 19:47

Hon har ju inte mycket val mer än att gissa sig fram för vill jag inte ha det så äter jag inte det hur hungrig jag än är utan då tigger jag godis istället och det kan låta högt kan du tro och länge.
Fredag i morgon och jaaaaaaa, så skönt!

 
Edith

Edith

20 november 2014 19:44

Smält smör på maten! Vad gott! Nu gav du mig ett fantastiskt tips Aamor, tack för det.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

20 november 2014 19:47

Ja det gäller att matvägra så får man som man vill, hihi!

 
Melody

Melody

20 november 2014 21:44

Ja nog är du en alldeles speciell liten hund som vet vad du vill!
Smält smör på torrfodret är nog bara du som får!
Själv får jag varken det ena eller det andra, men slänger i mig de där
kulorna innan de hinner landa i skålen!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

20 november 2014 21:56

Vi är alla olika men att bara äta de så rakt upp och ner - nä det kan jag inte!
Jag har verkligen en egen vilja, hihi!

 
Laika

Laika

21 november 2014 20:07

Undrar varför dom inte ligger i en bur efteråt när vi gör det :)
Tänk att det ska vara så svårt att veta vad vi vill ha till middag, hihi. Bara ouppmärksamt av din matte, hihi. Av min med för jag fick blöt hundmat idag fast jag ville ha en stek ;)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 november 2014 20:43

Det är bra att vi har mattar som lyssnar och lär, hihi!

 
Mimmi, Tazan Sessan

Mimmi, Tazan Sessan

21 november 2014 23:51

Mjausan Aamor, vi har inte tassat in här på evigheters evigheter, Skäms på oss, Mjau. Men nu är vi här iaf, *Fniss*

Får försöka bättra oss.
Så fin du är där du ligger och funderar, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 november 2014 08:11

Ni är välkomna precis när ni vill!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards