Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Sol!

Av Aamor & Tina - 25 november 2014 17:08

Trött i morse fast jag sovit gott hela natten, matte säger att det är för att jag varit uppe och stimmat så många nätter nu och det har hon nog rätt i.
Piggnade ändå till när jag kom ut men la mig så fort jag kom till syrran och matte kört iväg.

Dagen hos syrran har varit nästan okej, matteföräldrarna lämnade oss ett tag för de skulle på nått och det gillade vi inte precis men vi fann oss i det inte för att vi hade så mycket val, hihi!

På eftermiddagen när vi var ute och motionerade mattefar tyckte jag att jag hörde vår bil köra förbi, hörde bromsarna som gnisslade och tittade upp men såg inte den men sen när matte kom för att hämta mig så sa hon att hon sett oss och att det var rätt gnissel jag hört.
Hon hade varit på ett annat jobbställe efter det första så därför var hon nära oss.

På vägen hem fick vi en gubbe med hund framför oss och han kan knappt hålla sin hund och rätt som han går på ett håll så tvärvänder han och går tillbaka så vi svängde av och gick på "baksidan" av cykelbanan över gräset och nog hade han vänta om just för att kunna möta oss men tji fick han, hihi!
Han är aldrig kul att möta.

Tro det eller ej men vi har haft sol idag, matte sa att hon blev helt chockad och hade nästan glömt hur den såg ut, hihi! Skönt att den tittade fram i alla fall och det kan den få göra fler gånger.
Jag har inte velat äta än i alla fall och när matte frågade om jag ville ha kyckling bland torrfodret la jag mig i min kökssäng och vände ryggen åt henne så hon fattade vinken men hon sa att hon sparade till mig om jag skulle ångra mig sen.

Glöm det matte!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

25 november 2014 17:50

Så... Solen var hos er idag, mysigt! Vi har inte få se den idag, tyvärr.
Smart av er att vika av, när ni inte ville träffa gubbe med hund ;-)
Du har ett bra kroppspråk, DEN kan ingen MISSförstå...

Kram och puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 november 2014 17:59

Hihi, nä matte kan läsa mig och fler också för jag visar oftast tydligt vad jag vill!
Solen kunde väl lysa på oss alla och inte vara så snål, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 november 2014 19:14

Visst är det härligt med lite sol, man blir genast gladare! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 november 2014 19:20

Sol är gottigt!

 
Laika

Laika

25 november 2014 21:38

Vad härligt att ni fick lite sol. Här sken den inte alls, men jag har haft en bra dag ändå :D
Usch för sådana möten, det känner vi igen.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 november 2014 21:42

Såna möten är aldrig roliga och han ränner nästan alltid fram och tillbaka när vi ska hem.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 november 2014 18:01

Här var det också solsken igår :)
Inte kul att möta hundägare som inte kan hålla styr på sina hundar :(
Tur at ni såg han så ni kunde ta ett annat håll !

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 november 2014 18:22

Nä det är inte kul att möta såna alls.
Matte brukar hålla koll åt alla håll för här är många hundar runt om och ibland är jag kanske inte den trevligaste heller men matte håller alltid in mig då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards