Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Fredag!

Av Aamor & Tina - 28 november 2014 18:57

Matte sa till mig i morse att nu var det äntligen fredag och att vi skulle slippa gå upp tidigt för att ge oss iväg i morgon - så härligt!
Vi tog det rätt så lugnt på vägen dit för vi hade gott om tid.
Matte påstod att jag var nått av det mest nyfikna som finns för jag höll på att vända till vid en bra grästuva för att släppa lite nyheter då jag hör ett ljud och måste leta upp det så jag glömmer bort nyhetslämningen. Ja, jag hörde ju några barn och då måste jag kolla in dom för tänk om de vill klappa mig, nu ville de inte det tyvärr men jag fick se dom i alla fall.

Har som vanligt mest tagit det lugnt hos syrran, vilat och gosat, nog mest vilat, hihi!
Vi tog ut mattefar på en lång runda och det var riktigt skönt.
Kom nått från himlen men inte regn, mattefar sa att det var lite snö som kom. Hade varit kul om det kommit mer men det var glest och hann smälta innan det nådde marken nästan.

Matte var jättesen, hon bytte först däcken på matteföräldrarnas bil vilket jag visst att hon skulle men sen var hon i två affärer också för att sen köra hem med våra varor. Hon hämtade mig först 16.40 och en fredag!!!!!!!!!!
Jag blev glad ändå när hon kom för jag kan inte låta bli.
Gick hem strax efteråt och även på hemvägen tog vi det lugnt, satt ute en kort stund mest för att vi brukar men sen gick vi in.
Jag åt min mat nästan direkt och matte tyckte det var märkligt för jag åt inte förrän 21.15 igår så hon trodde det skulle bli sent idag också men jag var hungrig så........

Matte har rastat dammsugaren och har en maskin tvätt igång men sen ska vi hålla kväll när hon hängt upp den eller hon ska hålla kväll för jag har redan börjat hålla mig, hihi!

Trevlig fredag på er alla!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

28 november 2014 19:08

Tack det samma Sötnos Så gullig bild på dig, som ni visar oss idag! Har du når BUS på gång eller ska du sova???
Vi tycker nog att du ser lite busig ut ;-)
Ha en fortsatt trevlig och lat fredagskväll!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 november 2014 19:20

Det är ingen ny bild den heller men jag är på väg upp för att vila en stund och matte stoppar mig för att ta kort, tror hon att det var i alla fall.

 
Melody

Melody

28 november 2014 19:18

Vi håller med din mattefar om att det var nästan snö som kom ner idag, I alla fall var små iskorn som träffade mig på nosen! Matte sa att jag såg ut som en dränkt katt när vi kom in från promenaden. Oförskämt sagt och vad vet hon om hur dränkta katter ser ut!
En riktigt skön myskväll önskar vi Er och en lång sovmorgon förstås!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

28 november 2014 19:22

Blir vi riktigt blöta så blir vi mer dränkta än en blöt katt, hihi!
Matte märkte också av att det kom nått piggigt från himlen.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 november 2014 19:43

Bra att du ser till att matte tar kväll, fredagskvällen är ju till för slappande och mys! Nobuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 november 2014 19:48

Matte är duktig på att slappa men ibland finns det saker som måste göras och då passar hon på när hon orkar och vill.

 
Laika

Laika

28 november 2014 21:00

Ja, jippie, nu är det äntligen helg :D Din matte kom hem tidigare än min matte fast din matte blev sen :) Jag var också fredagshungrig, hihi. Nu väntar jag bara på gottiset. Hoppas du med får en massa mums i kväll och till helgen :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 november 2014 21:06

Jag är ju van vid att min slutar redan 15.15 och kommer strax efter det på fredagarna men många jobbar ju längre.
Mitt mums ligger i magen, hihi!

 
Bella, shih tzuh

Bella, shih tzuh

30 november 2014 00:53

Trevlig helg till er oxå. Å va du är söt på fotot, tycker både Matte och jag!

Nospuss från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

30 november 2014 09:31

Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards