Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 23 december 2014

Av Aamor & Tina - 23 december 2014 17:36

Vilken bra pli jag har på min matte, måste berömma mig själv med att jag lyckat uppfostra henne väl, för det mesta i alla fall, hihi!
Som i går, jag ville ut vid 18.30 och det ösregnade, inget ovanligt för gårdagen men vem vill ut sen igen, jag sa till matte att jag ville något när klockan var 21.20 men jag tänkte att hon skulle få gissa sig fram till vad det var, hihi!
Hon började gissa om jag ville ha godis, mjölk eller leka men jag bara fortsatte titta på henne. Nästa gissning blev om jag ville gå ut men då la jag mig ner för nått sånt kunde hon ju glömma hörde ju hur det regnade. Hon sa nähä, ville du att vi ska lägga oss i sängen då?
Bingo, hon gissade rätt för jag reste mig upp och började snacka med henne och steppade lite runt och sprang och visade henne var sovrummet fanns och jag blev så glad när hon sa okej, men jag måste släcka ner först.
Matte ville också lägga sig! Vi låg och myste ett tag i sängen men sen hoppade jag ner och la mig i min egen säng medan matte fortsatte läsa. Hon läste till klockan var 00.15 men det var okej för hon la sig när jag ville.

I morse var matte redo att gå upp tidigt eftersom jag var ute så tidigt igårkväll men när hon vaknade vid 9 låg jag och sov, hörde inte ens henne. Fast när sen matte gick upp vaknade jag och då sa hon att vi fick nog gå ut innan hon gjorde annat.
Hon trodde nog att jag var väldigt nödig men det var jag inte för vi var nog ute i 15 min innan jag behagade lyfta på benet, hihi!
Det blev en riktig långrunda och jag fick bestämma nästan hela tiden var vi skulle gå och bäst av allt att det regnade inte även om gräset är helt vattensjukt överallt.

Matte har varit rätt olydig sen idag för hon satt mig på trimbordet och gjorde en ordentlig genomgång av min päls och hon hittade tovor på frambenen och de skulle hon tvunget ha bort trots att jag flera gånger beordrade henne att låta dom vara där, hihi! Nu är dom borta och rätt skönt trots allt men det är inte kul när hon håller på.
Jag har vilat medan matte har tvättat och kört några varv med dammsugaren men annars har även matte tagit det rätt lugnt idag.

Vi har precis varit ute och sen åt jag min mat när vi kom in, regnade inte nu heller men det började lite när vi var hemmavid.

Nu vill jag och matte önska alla en riktigt GOD JUL!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards