Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 december 2015

Hjälp!

Av Aamor & Tina - 8 december 2015 18:07

Nu har matte slarvat igen med att hjälpa mig med min blogg och fast jag traggar på henne så svarar hon "när jag får tid".
Hon påstår att en viss bortskämd herre tar upp hennes tid när hon är hemma och när han sover passar hon på att läsa eller bara vila sig.
Märkligt för jag har inte sett den typen här, hihi!

Vädret vi har är inget att skryta med om man nu inte gillar regn och blåst, okej vi fick aldrig hit den där Helga men Gorm var här och i helgen har det bara blåst och inte lite heller men vi var lediga och det var skönt.

Matte jobbade länge idag och när vi kom hem så såg jag till att matte hade att göra med att öppna balkongdörren för mig. Först kom jag på att jag hade ett tuggben där ute, sen efter jag ätit skulle jag ut och tugga upp "efter matten" godiset och sen när matte satte sig i soffan ville jag ut igen, hihi! Hon kunde ju låtit dörren stå öppen men tydligen drog det kallt då.
Fick kalla på hjälp också nu i kväll. Jag skulle torka munnen efter att jag ätit och tyvärr blev kuddarna och filten så rädda att de flydde ner på golvet och då kunde jag inte hoppa ner.
Hjälp! Matte kom och räddade mig för vem vill vara kvar i en soffa utan sin kudde, hihi!

Skönare att ligga på en mjuk kudde!

Nu ska matte bara jobba 10 arbetsdagar till och sen har vi semester till den 6:e, matte jobbar 7 och 8, lite lagom mjukstart sa hon.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 december 2015 18:35

Klart du behöver lite assistans och uppmärksamhet, det behöver man faktiskt mest hela tiden.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 december 2015 18:43

Jo och även om man inte egentligen behöver det så är det rätt skönt att få det ändå, hihi!

 
Laika

Laika

8 december 2015 20:15

Vad skönt att du har att se fram emot en långledig matte. Då kan ni verkligen gosa mer än vanligt :) Och hon kan passa upp på dig lite mer, hihi, plocka upp kuddar från golvet så du kan ligga skönt i soffan, öppna och stänga dörrar till dig och vattna din mun med vattensprutan kanske också :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 december 2015 20:18

Oh ja, det finns mycket jag kan komma på för att hålla matte sysselsatt, i alla fall mellan mina sovstunder, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

8 december 2015 20:29

Jag vet nog vilken liten herre matte menar... KAN han heta Aamor kanske???
Skönt att ni skriver igen, vi har saknat er jättemycket!

Kram å puss på magen, GullGurka

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 december 2015 20:34

Kan aldrig tänka mig att hon menar mig, hehe!
Vi eller rättare sagt matte har blivit lite lat men jag får väl finna mig i det ;-)

 
Melody

Melody

9 december 2015 12:00

Vi vet nog också vilken herre som håller din matte sysselsatt, men en riktig charmig herre är det! Din matte gör rätt som läser och vilar sig i pauserna!
Så härligt för er att ha en lång semester att se fram emot!
Tänk om det kunde bli någon minusgrad och lite snö för er att njuta av under era lediga dagar!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

9 december 2015 16:52

Lite snö är inte fel och ledighet är toppen!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

9 december 2015 14:48

Ja, vem kan det vara som stör matte så att hon inte hinner blogga?? *pannorna i djupa veck* Kul att ni är i gång igen nu! :D
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 december 2015 16:51

Jag vet inte, hehe!

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

14 december 2015 09:57

Varje gång vi ska kommentera hos dig Aamor, så försvinner texten. Men nu försöker vi igen. Min matte har också varit lite dålig på att blogga. Säger att hon har mycket fix inför julen. Hur som helst blir det skönt med lite julledighet.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

14 december 2015 17:45

Märkligt men nu lyckades ni ;-)
Blir nog bättre när matte är ledig med mitt bloggande, hoppas det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards