Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Knaspelle?

Av Aamor & Tina - 19 december 2010 18:15

Matte kallar mig Knaspelle ibland och jag kan inte förstå vad hon menar - jo kanske!

Vi var ute och gick och låååångt bakom oss kom två kvinnor gående och nyfiken som jag är så stannade jag. Matte kom på mig och sa att vi skulle gå och när jag gått ett par steg så luktade det väldigt gott på ett ställe och så kunde jag samtidigt ha koll på dessa två kvinnor!!!!

När de kom närmre insåg matte att det inte var lönt att få mig att gå förrän de passerat.

Jag passade på att sätta mig mitt på cykelbanan och vifta på svansen så att de skulle se mig och det gjorde de!

De började busa med mig och sa att jag var jättesöt med all flygande päls och så kasta de en snöboll framför mig, jag blev så glad! Efteråt så kelade de lite med mig!

Oftast är det barn som gör så nu men när jag var valp så skulle alla prata och kela med mig, vuxna som barn. Kan sakna det nu för tyvärr går många vuxna bara förbi mig nu även om jag gör mig så charmig jag kan. Många bara tittar och ler och säger "en sån sötnos" men jag vill ha gos också!

När dessa kvinnor gått iväg sa matte att jag var en riktig Knaspelle.


Vi har kallt nu ikväll, -10 grader. Pytte, pytte lite snö har kommit idag och solen lyckades lysa igenom lite då och då.

Nu jobbar matte bara 3 dagar till innan jul och sen är hon ledig i 18 dagar!

  

Vill gratulera Morgan till BIR, BIR Veteran och Veteran BIS-4 och Bodil till BIM och BIM Veteran i Stockholm idag!


 
 
Julia

Julia

19 december 2010 20:33

Liiite knasig är du nog *fniss* fast det är mysigt med gos! Din matte är bra på voffiska och gör ofta precis som DU vill... Du ville vänta på "tanterna" och det fick du ;-) och du fick gos med...
Nosgos från oss och en kram till matte!

http://hjulia.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 december 2010 18:08

Jo matte är bra på mitt språk men jag kan också vara väldigt tjatig så oftast är det lättare att hon ger sig, hihi!
Det är bara vissa saker som hon är benhård med och där ger hon sig inte en tum, suck!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 december 2010 13:37

Sicken tur du har som blir ompysslad av andra. Oss törs dom ju inte ens klappa. Har du din Matte hemm så länge. Våran hon ska vara hemma med oss from 26 dec till den 10 jan. Det ska bli skönt både för oss och Henne. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

20 december 2010 15:21

Visst är det kul när främmande människor tycker om oss, sånt gillar vi oxå. Fast här är det nästan bara grannar som dyker upp och det känns inte främmat på någe vis.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

21 december 2010 01:34

Klart en kan vara lite knasig ibland, så även vi. men visst nmåste man ju kolla in de som kommer och går, och gos är ju aldrig helt fel.
Så Morgan var också i sthlm. Det var Neas matte också men inte med Nea. De var också jättenöjda efter att de ställt ut. Där blev det CK och kvalificering till Crufts, vilket firades här hemma med tårta ! Neas matte var jätteglad.
Själv ställs jag ju inte ut, matte tycker nog att jag är tillräckligt söt ändå. Men Hector har ju ställts ut några gånger, kanske matte tvekade där ? Hur som helst grattis här med till Morgan.

http://willebus.bloggagratis.se

Aamor & Tina

21 december 2010 18:28

Det förstår jag att hon blev glad över en Crufts kvalificering. Ska hon åka dit?
Klart att du är tillräckligt söt ändå utan utställning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards