Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Mitt i mellan!

Av Aamor & Tina - 2 februari 2011 19:29

Nu har hlva jobbeveckan gått och jag kan väl säga att det är skönt att det snart är helg.

Jag är så trött på kvällarna, jobbigt att gå upp så tidigt efter att varit ledig förra veckan. Igår kväll gick jag och la mig redan 20.30, gick faktiskt till och med in i sovrummet fast matte satt och tittade på TV.


Jag och syrran har varit lite olydiga för vi skällde på fler än 1 hund idag, vi skällde till och med på en som kom gåendes med en sån där dra-maten-väska, kunde varit en hund för det är ju lätt att göra misstag, hrm!

Annars har vi tagit det lugn, jag har kelat med mattefar utan att Affi la sig i för många gånger.


Denna söta nalle fick jag av mattes kolleger efter jag varit hos veterinären. Tack så mycket.

  


Matte blev så glad idag för igår mailade hon till mannen i kommunen som har hand om snöröjning och halkbekämpning, de har nämligen inte gjort vid cykelbanan utanför vårt där vi alltid går.

Där har antingen varit knähögt med snö eller som nu rena rama isgatan.

Vilket som så hade de varit och sandat nu så det går att gå där.

Mannen svarade att de hade inte gjort vid den för där finns en större cykelbana en bit ifrån denna men vi som bor här kommer inte ut till den utan en ordentlig omväg och det är ju onödigt. Matte skrev tillbaka och tackade och att hon hoppades att den skulle skötas framöver och förklarade att vi kommer inte ut från vårt område utan den onödiga omvägen.


Jag har berättat innan att jag älskar mattes sittkuddar som blivit mina liggkuddar. Nu ikväll låg jag på den ene och rullade runt på rygg men jag var inte medveten om att jag låg så nära kanten så jag hamnade utanför kudden men hamnade i mellanrummet mellan kuddarna.

Först tänkte jag att här kan jag inte ligga, mitt i mellan men det var faktiskt rätt så skönt.

  

  

Matte var så klart kvick med kameran, men gott var det att ligga så på rygg så jag brydde mig inte!


 
 
Ingen bild

Eva

2 februari 2011 20:48

Mjau Aamor!

Ja du Aamor, det där med skottning o halkbekämning har matte oxå (+flera andra) ringt om, svaret blev: vi skall titta på det, ingenting blev gjort, titta kan vi själv göra sa matte, men vad hjälper det??? när vi inte kan ta oss ut härifrån utan långa omvägar.

Skönt att du kan ha dina kelstunder med mattefar utan att Affi lägger sig i. Nu verkar alla vara så trötta, både 2 o 4 beningar, alla längtar väl till våren, vintern har har varit dryg för oss alla säger matte, vi bara sover.

Ha en fortsatt bra kväll till dig o matte!

Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Julia

Julia

2 februari 2011 20:50

Så söt nalle du fick! Han har nog varit hos vettisen också ;-) han är ju sydd i huvudet.

Hahaha... din lurifax, du sover ju som ett murmeldjur och märkte väl inget av blixmojjen...

=^.^=

Nosbuffar

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Vinnie

Vinnie

2 februari 2011 21:00

Vilken söt nalle du har fått. Snällt av mattes kollegor :)

Måntro du myser på kuddarna din lilla lurvis. Så himla söööt, knappt man ser vilket som är upp och ner på dig:D

http://vinkos.wordpress.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 februari 2011 09:59

Oj vilken söt Nalle en sån skulle jag Bamse också velat ha. Jasså ni skäller ut andra kompisar. Men det får man göra som liten säger Matte. Man får visa att man syns, vi däremot får lov att vara tysta. Vårat skall är visst väldigt högt. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Aamor & Tina

3 februari 2011 18:45

Vårt skall kan också vara rätt så högt, jag ska säga det till mattefar att man får skälla när man är liten, hihi. Tror inte han håller med!

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

3 februari 2011 15:10

Tjenare Aamor, här slipper vi halka, så du kan väl ta med dig Matte och komma hit ett tag..............jag delar så gärna med mig.........inga problem, men du får inte skälla på min a kompisar, bara på riktigt stora lufsar...........blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 februari 2011 18:43

Åh, så gott det varit säger både jag och matte och jag skäller inte när jag fått hälsa på dom en gång.

Nosgos!

 
Hillman

Hillman

3 februari 2011 17:50

Det är klart att de måste sanda, det blir dyrt för kommunen om någon skulle bryta armar eller ben där. Fast det fattar inte såna där kommungubbar/tanter, förrän det är för sent.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards