Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 november 2014

Snälla!

Av Aamor & Tina - 11 november 2014 18:05

Jag har kommit fram till att jag ska skriva först när jag sovit en hel natt utan att väcka matte ett antal gånger och då berätta hur duktig jag varit och så säger jag inte mer om detta idag!

Det blev lite bråttom i morse för matte kände att hon hade inte de antal minuterna till godo hon vill ha innan hon börjar jobba, minst 10 minuter vill hon ha. Hon var lite trött och seg i morse, hihi!
Nu hann hon i god tid till jobbet, 5 minuter innan i alla fall.
Men jag gillar inte när hon säger att jag ska skynda mig och inte stå och titta på allt som kan vara intressant. Jag måste titta på allt för är det inte intressant så kan det ju bli.

Vi har varit riktigt snälla sa matteföräldrarna när matte hämtade mig. Vi är väl alltid snälla så jag fattar inte varför de sa så, hihi!
Bara för att väga upp det så innan jag gick hem hoppade jag upp i deras soffa och bökade runt och välte ner 3 av 4 kuddar, hihi! Matte fick ta upp dom igen.
Vi tog det långsamt på hemvägen så jag kunde kolla in allt men tyvärr var inget intressant synligt, inga hundar eller människor som ville snacka med mig.
Satt ute en liten stund och då kom Ollie och hälsade på oss lite snabbt.
Matte sa att hon fått en ny vän i stallet, en liten svart kattbebis, han började spinna så fort matte visade sig och så ville han klättra upp på hennes axel hela tiden. Hon kunde ju tagit med honom hem.

Jag har blivit kammad och fått tofsen omsatt och under ena frambenen hittade matte en klisterlappar som fastnat i håret men den gick rätt lätt att fåra bort så jag överlevde, hihi!
Maten har jag ätit och nu måste kroppen ta hand om maten och det gör den bäst när jag vilar, hihi!

Ingen ny bild.

 
 
Melody

Melody

11 november 2014 18:35

Klisterlappar i håret! Det är väl ingen som varit så fräck och satt en prislapp på dig?
Tänk om din matte kommer hem med en liten katt, då får du nog dela med dig av
både bädd och mat och framförallt av matte!
Sov nu en hel natt så vi får läsa om det i morgon!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

11 november 2014 18:57

Nä ingen prislapp, hihi! Det var en sån lapp som ibland sitter på frukter.
Hon hade gärna fått ta hem katten men hon gör det inte säger hon, attan också!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

11 november 2014 18:35

Ska vi tolka det första att risken finns för att det inte blir nån blogginlägg på flera dagar???
Du MÅSTE inte titta på allt när ni är på väg på morgonen. Matte har sällan tid med att vänta ut dig medan du nosar på varje grästrå. Spar det till hemvägen ;-)
Ni måste ha varit extra snälla idag, om vi bortser ifrån din "möblering" innan ni gick.
Ha en mysig tisdagskväll!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 november 2014 18:58

Jo jag kommer att blogga men inte skriva om att jag irriterat matte nattetid!
Vi har nog mest sovit och därför varit snälla, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

11 november 2014 18:36

Omtänksamt att matte fick sova! Vi är ju alltid snälla och hjälpsamma eller hur? Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

11 november 2014 18:59

Nja jag väckte henne i natt också, några gånger men snart får hon nog sova en hel natt.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 november 2014 19:44

Tycker faktiskt lite synd om din matte , som inte får sova ordentligt på nätterna !
Människor behöver sin sömn , annars blir dom griniga !
Här har jag sovit hela natten och busat halva dagen :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

11 november 2014 19:57

Hon är grinigast när hon blir väckt annars är hon rätt okej men börjar känna sig lite yr i kalotten så hon är nog trött.

 
Laika

Laika

11 november 2014 21:19

Hihi, klart att du skötte dig. Att välta ner alla kuddar i soffan räknas ju inte som bus heller ;)
Förresten tycker jag att det är bra att du inte får matte att skriva här om du stört henne på natten, för säger du inget kommer hon säkert inte minnas något när hon vaknar, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 november 2014 21:55

Tyvärr har hon ett fasligt bra minne för vissa saker :-(
Nä det gör jag allt som oftast för de där kuddarna behövs flyttas på ibland (ofta), hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards