Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Min!

Av Aamor & Tina - 12 november 2014 17:24

Vet ni vad?
Min matte fick sova hela natten!!!!!!! Nästan i alla fall för det var absolut inte mitt fel att hon vaknade 04.41 och att hon hörde mig tassa runt lite.
Hon var så glad över detta i morse att jag fick en extra puss, hihi!

Det har varit riktigt tråkigt väder, regn och så har det blåst halv storm och gör fortfarande, har nog ökat till och med.
Vi passade på att rasta mattefar när det var uppehåll i regnandet för det är ju rätt synd om oss alla om vi blir blöta.
Har annars mest tagit det lugnt och inte velat gosa uppe på bordet.

Blev superglad när matte kom och hämtade mig och när vi gick hem hade jag vinden rakt i rumpan och om det kan jag säga att det var INTE så skönt. Tyckte matte kunde gå tätt bakom mig så jag slapp ha det så men hon ansåg att vi inte bägge kunde irra kors och tvärs över cykelbanan, hon är ju så taskig.
Satte mig ner och bara glodde på henne och tänkte inte gå en meter till men hon sa att bara en liten bit till så ska vi svänga och då blir det bättre och hon hade rätt.

Jag har ätit min mat, allt utom 3 bitar och mitt godis har jag fått så jag känner mig rätt nöjd med tillvaron. För vad kan bli bättre än att vara hemma med matte, mätt och att ha olika sängar att skift mellan, hihi!

Har du nått gott där uppe på bordet till mig matte? Vadå, ta det själv! Hmmmmmm!

Jag kunde, jag kunde! Fick nästan ställa mig på klospetsarna men det gick!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

12 november 2014 18:15

Så bra att matte har fått sova (nästan) hela natten. Trist med blåst i baken, men vi förstår matte.
Ni kan bli precis så långa som ni behöver, när det gäller! Du är jättesöt när du hämta godiset. Är det en kattsticks, vi tycker att vi känner igen den ;-) MUMS tycker Amanda också, bäst att hon får en med!

Kram å puss påsöta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 november 2014 18:53

Ja det är den i den rosa förpackningen, den är godast och just nu gillar jag den bättre än hundstickisarna, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 november 2014 18:50

Du är ju för söt! Jobbigt med blåst :-( Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 november 2014 18:54

Ligger här inne och hör hur det blåser ute och ser inte fram emot att gå ut!

 
Laika

Laika

12 november 2014 19:59

Skönt att både du och matten verkar ha sovit bra :D Det där med vinden, fy hundan säger jag. Det hade inte sett ett dugg konstigt ut om din matte hade tassat bakom dig kors och tvärs ;) hihi. Min matte skrattade av bara tanken.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 november 2014 20:15

Nä det kunde hon väl göra för mig, inte alls för mycket begärt, hihi!

 
Melody

Melody

12 november 2014 21:15

Hade din matte varit hos oss i natt hade hon nog haft svårt att sova, för oj vad det stormade hela natten! Min matte hann både lyssna klart på en talbok och börja på en ny innan det blev morgon. Hoppas ni får en bra sovnatt nu och att ni slipper både blåst och regn i morgon!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

12 november 2014 21:33

Blåste som attan nu när vi var ute men matte brukar inte bry sig så mycket om det om det inte är full storm vill säga, det gillar hon inte.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

12 november 2014 21:18

Så skönt för matte att få sova hela natten - nästan... :-) Oj, vad det måste ha blåst hos er, tur inte både matte och du sveptes iväg av vindarna! Visst är det underbart att mysa med matte och godis <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

12 november 2014 21:34

Så länge jag är ankrad till matte är det ingen fara, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

12 november 2014 23:19

Men jisses mådde du inte bra inatt som lät din matte sova nästan hela natten ;-)
Här blåser det som bara den nu , men inte värst mycket regn än så länge.
Jag har fått en massa gottis ikväll , för matte försökte lära mig ett nytt trick :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 november 2014 06:51

Antingen sov jag eller så var matte så utmattad att hon inte hörde mig men vilket som så tänker jag inte avslöja vilket, hihi!
Bra att vara lite extra "trög" när man tränar sånt. Man måste dra ut på det länge även om man fattar första gången, får ju mer godis på så vis, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards