Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Host, host!

Av Aamor & Tina - 23 november 2014 16:53

Matte satte på mig en strumpa i går kväll och band fast den runt min kropp men jag plockade bort den men då satte hon fast den bättre och jag lät den sitta i alla fall tills hon somnade, hihi!
Har sovit gott i natt men tyckte att matte skulle vakna vid 06, hon var väl inte speciellt lycklig med tanke på att hon kunde inte somna om utan gav upp vid 07 och steg upp.
När klockan var 8 tyckte matte att jag skulle vakna så vi kunde gå ut och motvilligt gick jag med på det.

Har nått "skit" i halsen för hela förmiddagen svalde och svalde jag och nu på eftermiddagen är det host, host och inte lite heller.
Matte säger att det är för att jag slickat på min tass innan och fått en massa hår i halsen och det kanske det är men det är inte speciellt kul att hosta och klökas.

Jag har fått en nyomsatt tofs och lite allmän borstning och sen skulle matte kolla tassen och ge den medikament och jag höll till jättebra, drog den till mig bara en gång.
Tråkigt väder idag för det har regnat lite och det känns kyligt trots att det ändå är 6-7 grader. Matte fryser inne men det är nog för att hon är trött, hon tog en tupplur på soffan hörde jag, hihi!

Ska slöa resten av kvällen nu och hoppas att hostan går över innan sänggång, lär nog inte äta nått för det går inte när jag hostar men vi får se.

Gammal bild.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

23 november 2014 17:56

Ditt lille busfrö! DU väcker matte klockan jättetidigt en söndagsmorgon och sen inte vill gå ut flera timmar senare??? Matte hade säkert velat sova några timmar till i alla fall. Det är inte lätt att somna om när man blir väckt av en busig och sällskapssjuk Aamor!
Vet du om att din matte KAN bli sjuk om hon inte får sova ordentligt? Nu måste du se till att hon inte lider brist på sömn, nu när en ny arbetsvecka ska börja imorrn. Låt tassen vara och sov du med.
Gullig bild på dig, även om den inte är helt ny. Du ser lite full-i-fan ut på den ;-)
Ta det lugnt och ha en mysig och lat söndagskväll!

Kram å puss på söta nosen.

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 november 2014 18:15

Matte säger samma sak till mig hela tiden och jag måste erkänna att hon har fått sova dåligt en längre tid nu.
Bilden är " ta ner mig från trimbordet nu för jag har fått nog", hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

23 november 2014 20:39

Så besvärligt med tassen och allt hår i halsen. Hoppas att det blir bättre snart.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

23 november 2014 20:50

Könns redan bättre, har ätit och busat lite så matte är glad, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 november 2014 18:05

Inte snällt alls att väcka din stackars matte klockan 06:00 en söndagmorgon !
Kan jama att det INTE hade varit populärt hemma hos mig heller !!

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 november 2014 18:22

Kan vova om att det inte var så populärt här heller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards