Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 december 2014

Jullov!

Av Aamor & Tina - 19 december 2014 17:50

I morse var det jag som var tröttast, matte var rätt pigg faktiskt för hon har sovit hela natten.
Tog det lugnt när vi gick till syrran för vi hade gott om tid på oss men när vi kom fram fick matte ge sig av direkt, vi hade nog gått rätt långsamt, hihi! Nu var det ändå gott om tid för matte hade hela 17 minuter på sig innan hon skulle börja men hon skulle först ta ut pengar. Hon berättade sen att hon hann med det och var på jobbet 5 minuter innan hon skulle börja.

Har mest varit en keldag, vi har varit uppe på bordet och kelat med matteföräldrarna och då och då suttit och tittat ut genom fönstret.
Jag såg Arktis och hans matte komma förbi och då ville jag ut men det blev inte så.
Då matteföräldrarna fikade på kaffe och skorpor ville jag också ha men jag nöjde mig med skorpor eller bitar av skorpor, gott ibland när det låter när man tuggar, hihi!

Tro det eller ej men matte var minsann sen idag igen, hela 45 minuter! Hon hade varit på Arken Zoo och Willys, det var helt okej när jag såg att hon handlat till mig med.
Fick åka bil hem för nu är vi lediga och inte bara över helgen utan matte börjar jobba igen först den 7 januari.
Vi har jullov - yeah! Nu ska jag rå om matte och skämma bort henne otroligt mycket eller kanske det hon som skämmer bort mig, ja det låter bättre, hihi!

Jag åt min mat när vi kom hem och medan jag låg och tuggade på mitt tuggben med torkad kyckling runt så passade matte på att lufta dammsugaren, var så uppe i mitt tuggande att jag inte ens flyttade på mig när hon kom, hihi!

Här berättar jag för matte att kycklingen är borta men jag kan ändå tugga lite till på det fast helst hade jag velat ha ett till, hihi!

Nu ska vi vila oss lite för nu är vi bägge mätta och trötta!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

19 december 2014 18:44

Trist att kycklingen runt tuggisen är så snålt tilltagen, det borde vara MÅNGA varv till på dem :)
Ha nu en riktigt mysig början på jullovet.
Vila massor och busa lite ;-)
Eller var det tvärt om det skulle vara???

Kram å puss på söta nosen.

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 december 2014 19:04

Alltid för lite gott runt pinnen, hihi!
Med tanke på att det är mig och matte det gäller så blir det nog mycket vila, hihi fast vi kommer att busa också.

 
Laika

Laika

19 december 2014 20:32

Åh vad härligt att ni nu får rå om varandra extra mycket och bara njuta :D
Mums för kycklingpinne, eller kycklingpinne är det ju inte för den är inte kyckling rakt igenom, vilket den ju borde vara, eller hur? Det där vita brukar jag liksom inte vilja ha vidare mycket ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 december 2014 20:38

Det borde vara kyckling i hela, finns av samma tillverkare men matte säger att det blir för mycket för mig men jag håller inte med, hihi!
Nu ska här mysas på längden och tvären ;-)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

21 december 2014 09:42

Grattis till Jullovet! Min matte blir oxå extra ledig men måste jobba lite i mellandagarna.

Nospuss från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

21 december 2014 10:26

Då tycker också du att det är skönt att få ha din matte hemma mer även om hon ska jobba lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards