Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Chaufförer!

Av Aamor & Tina - 23 oktober 2011 16:03

Matte vaknade redan 06.50 idag och på en söndag, helt okristligt tidigt, hihi!

Hon låg kvar till 7.30 i alla fall men jag vaknade av att hon tände lampan och började lösa sudoku!

Vid 9 gick vi en långrunda, även idag fick jag välja så det blev nästan samma runda som igår med några andra avstickare och så blev den baklänges.

Mötte en morfar/farfar med en liten kille, ca 5 år och så fort den lille fick syn på mig började han gråta och skrika, "hunden har inget koppel, den kommer att bita mig!".

För det första hade jag visst koppel på mig för matte satt fast i andra ändan och sen jag - bitas, nä jag tror inte det men däremot kanske jag hade gett honom en puss men vi gick inte så nära så jag kunde inte göra varken det ena eller andra!


Vid 11 snåret gick vi bort till syrran för vi skulle vara chaufförer till mattefar, han skulle till de två kyrkogårdarna och ta upp blommorna som fryst och sen sätta ljung!

Jag och matte stannade kvar i bilen tillsammans med Affi när mattefar gjorde sitt!

Det var spännande när vi var i Torrlösa hos mattes farmor och farfars grav för då tryckte matte ner fönstret och jag hängde ut och spanade!

 Ser ni mig i sidospeglen?

Mattefar på intågande så då gäller det att dra in huvudet så inte matte startar bilen!


Härligt väder men det är rätt så kallt, varit frost i natt men nu skiner solen. Mattes vinterjacka kom fram idag för hon tvättade sin "mittemellan jacka" igår.

Jag har ätit nu och ska ta en tupplur, matte ska nog snart fixa mat till sig men det var inget jag gillade så jag åt innan istället.


I gårkväll fick jag kelat med Peggy en lång stund, åhhhh vad det är mysigt!


 
 
Julia

Julia

23 oktober 2011 16:43

Vi har tydligen varmare än ni. Vi hade +8,9 som kallast inatt!
Härligt att Peggy var kelsugen :)

=^.^=

Kram och nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

23 oktober 2011 17:10

Jag tror att Skåne har dragit sig längre norröver!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

23 oktober 2011 17:05

Vi ryser när vi bara tänker på att åka bil. För bil åker vi bara till veterinären...

Ni hade tydligen en riktigt härlig höstdag!!
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

23 oktober 2011 17:12

Åka bil som är så skoj men jag var lite tveksam efter att matte en gång lämnade mig hos veterinären så gången efter jag åkte bil så kollade jag väldigt noga så vi inte skulle dit igen!

 
Frasse

Frasse

24 oktober 2011 13:24

Vilka häftiga bilder på dig i bilen! Du verkar gilla att åka brummis, själv är jag måttligt road av det så därför följde jag inte med när matte och övriga familjen åkte till husses skola i lördags. Väntar hellre tills han kommer och hälsar på mig :-)
Här har vi härligt höstväder men visst har det blivit kallare, brrr, så skönt det är att vara innekatt då :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

24 oktober 2011 18:22

Jag gillade inte att åka bil när matte satte mig i en bur, jag grät högljutt hela tiden sen så skaffade matte ett säkerhetsbälte till mig och då gillar jag att åka med.
Det är bra för då får ju husse en anledning till att komma hem till dig, en extra i alla fall!

 
Hillman

Hillman

25 oktober 2011 10:28

Det ser nästan ut som om du är chaffisen, hihi. Fast så var det förstås inte men häftigt hade det vart med en Aamor bakom ratten, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

25 oktober 2011 17:32

Ingen aamor till chaffis men jag skulle gärna vilja sitta där!

 
Christina

Christina

29 oktober 2011 22:42

Härliga bilder och fin kille du har! :)

http://christinarooth.blogg.se

Aamor & Tina

29 oktober 2011 22:53

Tack så mycket. Matte hälsar att jag är den bäste hon vet, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards