Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Aamor & Tina - 29 oktober 2011 17:58

Idag blev det nästan en lång sovmorgon, matte var uppe vid 6.30 då blåsan var full, är man van vid den tiden så....., som tur var la hon sig igen och halvsov sen till 8.30, så skönt!

Vid 9 gick vi ut på dagens första runda, matte fick ha lite mat i magen först sa hon och jag brydde mig inte för jag var inte i så stort behov att gå ut!

Hade kul åt en katt (Melle) som smög på 5 hade skator och 2 kråkor som satt och åt på en död igelkott, Melle smög och hoppade fram men skatan som satt i trädet varnade de andra hella tiden och då låtsades Melle som om han inte gjorde nått och gick men vände stax efter och började smyga igen, såg kul ut!

Jag blev utskälld att 2 hundar i en bil som parkerade precis när vi gick förbi, hussen väntade att släppa ut dom till vi passerat, tack för det för de lät ilskna! Matte skrattade åt mig när jag tittade på de bjäbbiga hundarna och sa "så låter du och Affi också när ni skäller på någon hund!", kan jag aldrig tänka mig!


Vid 11 gick vi bort till matteföräldrarna för matte skulle städa vår bil invändigt, jag fick inte hjälpa till utan fick allt snällt stanna inne hos de andra, fisigt! Jag ville in i bilen sen för att kolla och godkänna städningen men det fick jag inte, det är ju inte jag som grusar ner den och mattefar höll med mig men matte påstår annat.

Jag har ätit idag också, hihi, mattemor gjorde kycklingfilé och matte smulade kyckling och blandade i mitt torrfoder, gott!

När vi kom hem fick jag hälsat på katten Igor och sen gick vi in.

Min tofs har blivit fixad och några otrevliga tovor har fått sätta livet till när matte använde borsten och kammen, bra matte ta död på de där tovorna, hihi!

Nu ska jag passa matte resten av kvällen och se till så hon inte gör mer än slappar för jag tycker hon gjort tillräckligt idag för även dammsugaren har varit framme en vända fast jag tror hon ska tvätta lite för den torra tvätten har hon hängt in men det sköter ju tvättmaskinen.

 

Ha en fortsatt bra helg!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards