Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Lika bra!

Av Aamor & Tina - 30 oktober 2011 15:58

Vi sov ända till 9 i morse men klockan var bara 8 när matte ställde om den så då var det inte så länge, hihi!

Blev en kort runda för matte var hungrig, hon hann inte äta innan jag behövde gå ut.

Såg sen hur matte bar in mitt badkar i badrummet och blanda till schampo och balsam, jaha det var dags med bad idag!

Istället för att ta mig så gick matte och satte sig i soffan, jag var lite frågande och efter ett tag började jag gnälla (mattes ord) och då frågade matte om jag ville bada nu.

Hon trodde nog att jag skulle sticka när hon skulle ta mig men jag satt kvar, lika bra att få det överstökat!

 

Väntar på att matte ska sätta igång men först skulle tofsen av men jag gjorde det inte så lätt för matte, hihi!

 

Jag la mig ner så hon inte skulle kunna klippa upp den men hon lyckades ändå.

När jag låg kvar frågade matte om jag skulle bada liggande, skulle jag kunna men jag reste mig när vattnet kom.

   Då var jag inschamponerad och det är rätt så skönt när matte masserar mig!

 

Det näst sista är balsam som ska sitta i ett tag innan matte sköljer, sköljer och sköljer, känns som hon håller på i en hel evighet!

   

När sköljngen är klar virar matte in mig i två stora badlakan och sen sitter vi och myser så länge jag vill, oftast tröttnar jag efter några minuter, matte släpper ner mig och sen gnuggar jag mig överallt till matte tar upp mig och då ska det fönas och friseras.

Resultatet blev rätt så bra säger både jag och matte!

 


Resten av dagen har vi slappat. Jag var ute för en stund sen när mattes mat stod i ugnen.

Jag har ätit, fick köttfärs på torrfodret så det slank ner efter ett tag!

Trist väder idag, regnar smått då och då och det är mörkt och grått.

  

 
 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

30 oktober 2011 16:35

bada? schampo? balsam? fyyyy jaaam! så äckligt!!!!! irk! bläääh! isch!! fast, du blev mjausingens så snygg efter friserandet! \O/
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

30 oktober 2011 16:37

Jag lovar att det faktiskt är rätt så skönt, i alla fall efteråt!

 
Julia

Julia

30 oktober 2011 16:54

Du ser bra ynklig ut när du är blöt, men oj så fin du blev när allt var klart. Det var kul att få se alla bilderna!
Så roligt att allt fler jamisar kommer och hälsar på dig i bloggen!

=^.^=

Kram och Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

30 oktober 2011 16:59

Vi gillar också att fler bloggande katter kommer och hälsar på, ja alla är välkomna även om de inte är hundar eller katter!
Matte störade sig med den där kameran idag när jag badade, ett av korten har jag ett riktigt bläng så jag ser nästan farlig ut men det är bara blixten som slår i ögonen men matte la inte ut det, hihi!

 
Hillman

Hillman

3 november 2011 09:20

Matten tycker att din badbalja verkar jättebraig, en sån skulle vi behöva ha oxå säger matten men det tycker inte jag, för om vi hade en sån så skulle jag få bada oftare. Det passar inte alls min päls anser jag, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

3 november 2011 16:50

Den är bra för jag kan vandra lite fram och tillbaka, nackdelen är säger matte att den inte är ihopfällbar, vi har ju inte nån jätteplats här hemma. Men men!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards