Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Smått och gott!

Av Aamor & Tina - 4 november 2012 17:35

Vi sov längre idag, matte vaknade strax efter 8 men låg kvar och morgnade sig till 9 och själv somnade jag om efter att jag hört henne.

Det har hänt lite smått och gott här hos oss idag men även lite som inte direkt gillades först av mig!

Morgonrundan var kul för först träffade jag en liten kille på 5 år, han fick massor av pussar, vidare träffade jag på två hundar, en Whippet och en Terrier av nått slag, de var inte så väldigt pussugna men vi hälsade i alla fall, hihi!

Hemmavid igen mötte jag katten Ollie men han ville bara kela med matte men jag fick ju titta på i alla fall.

Strax efter kom 5 åringens storasyster och snackade lite och precis när vi skulle gå in kom vår gamla "garagegranne" med sitt barnbarn och ville hälsa på mig!

Lie småtrött av allt hälsande så när vi kom in sa jag till matte att öppna balkongdörren för jag ville gå ut där.

Hoppade upp i mattes solstol, tippade den bakåt och somnade där ett tag!

 

Min gamla sittkudde har tydligen kommit ut där, matte sa att blixtlåsen hade gått sönder så hon ville inte ha den inne och inte tänker hon laga den heller - ja den får väl ligga där ute så länge för jag har en till där inne!


Matte drog igång dammsugaren och tvättmaskinen och då tyckte jag att det bästa stället att vara på var i soffan och där blev jag några timmar.

Såg till och med matte komma bärande på mitt badkar men jag orkade inte bry mig för jag låg så skönt.

Matte kom in och satte sig och eftersom hon inte tog mig somnade jag om.

Hon startade en DVD och sen sa hon att det var dags för mitt bad, sa till henne att jag inte gillade idén men jag hamnade i karet ändå.

Satt inlindad i badlakan i 2 timmar efteråt, det är så mysigt och helt klart värt att bli genomvåt för att få göra det, hihi!

Sen en snabbvisit på trimbordet för att få rätt på håret och lite föning!


Nu ska vi nog inte göra mycket mer ikväll mer än slappa i alla fall, gå ut men det är ju ett måste.

 
 
Ingen bild

Melody

4 november 2012 19:14

Du bra fin! Jag höll också att åka på ett bad idag, men
matte var för trött... och så kom hon på att jag snart har
min fem månaders dag och då måste jag ju vara fin.
Kanske klarar mig i morgon också!
Puss från Melody

Aamor & Tina

4 november 2012 19:40

Lyllos dig!
Fast är det gjort så slipper man ju på ett tag!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 november 2012 19:26

Kul med så mycket uppmärksamhet, men man blir ju trött förståss! Badet hoppar vi gärna över men gillar myset.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

4 november 2012 19:40

Bad - ja det är inte så kul när det sker men det är skönt efteråt.
Myset är toppen!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

4 november 2012 20:24

Nu är du säkert jättetjusig efter badet! Att få sitta och mysa hos matte efteråt är väl bästast ;-)

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 november 2012 20:27

Matte tyckte att jag blev ljus i pälsen men hon lovar att hon inte hade klorin i badet, hihi! Var nog smutsen som gjorde mig mörkare!

 
Laika

Laika

5 november 2012 19:54

Söndagar är sköna, kul med pusskalas också. Hade varit ännu roligare om vovvarna du träffade också hade velat ha pusskalas men man kan visst inte få allt. Duktig du är som badade :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 november 2012 19:57

Ja fast matte säger att alla inte vill pussas men jag förstår inte det för jag älskar att pussas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards