Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Regn!

Av Aamor & Tina - 5 november 2012 18:38

I går kväll när jag var ute på sista rundan kom en stor hund så jag började med att fråga vad den gick på "mitt" område för men då sa matte att jag hade pratat med henne förut!

Okej tänkte jag och tystnade och sen fick vi hälsat, jag nådde henne bara till bringan så jag kunde inte riktigt nosa på henne men hon la sig ner och då passade jag på att nosa runt hela henne.

Ville till och med leka lite med henne men när hon då reste sig kom jag ihåg hur stor hon var så jag ställde mig halvt bakom matte och viftade på svansen.

Matte säger att jag blev feg men min kloka, snälla uppfödare sa att jag backade undan för jag inte ville ha dregel i frillan, hihi hon har absolut rätt. Jo matte det har hon!!!!


Alltså vilket tråkigt väder vi haft idag, regnat hela dagen mer eller mindre så det har ju inte varit nån speciell höjdare att vara ute på promenix.

Är ganska trött på allt regn nu!

Matte jobbade länge och när hon kom för att hämta mig skulle det busas lite först och Affi blev glad att jag ville busa med henne, brukar strunta i henne när hon blir för jobbig, hihi!

Passade på att äta hos matteföräldrarna innan vi gick hem.

Var faktiskt väldigt tveksam till att gå hem för det var vattenpölar överallt så jag stod i ytterdörren och tvekade länge men då sa matte att hon skulle i alla fall hem så ville jag inte fick jag stanna hon syrran - då fick jag bråttom, hihi!

Försökte undvika de flesta pölarna men det är inte det lättaste när det samlas överallt och brunnarna är igensatta med en massa löv så vattnet kommer inte igenom - nu blev jag lite gnällig!

Nu är det slappestilen som gäller fram till det är dags med sista rundan!

 

Bild från nov 2010!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

5 november 2012 18:57

Klart att du inte vill ha pälsen fullt med kladd! Bra tänkt av dig att backa ;-)
Tråkigt att du blev blöt på hemvägen.
Ha en trevlig måndagskväll!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 november 2012 18:59

Matte påstår att hon inte dreglade men man vet aldrig, hihi!
Mest underifrån för det kom bara lite smått uppeifrån just då men det räcker!

 
Ingen bild

Melody

5 november 2012 19:42

Fy sjutton vilket trist väder vi har haft, 10 minuter lyste solen och då sprang matte och jag runt, runt i trädgården, så fort vi bara kunde. Sedan regn igen...
Jag vill ju gå ut i alla fall, lurat matte flera gånger idag med att gå till dörren och skälla. Då kan hon inte annat än att följa med mig, tänk om jag skulle kissa på mattan! Hon säger att hon varit ute 711 gånger med mig i regnet idag, snacka om att överdriva! Ett par gånger till ska jag nog få ut henne. Shakira däremot höll sig till kl 16 idag. Hon gick ut och vände flera gånger, men inte sjutton vill hon sätta sig när det regnar. Den blåsan skulle man ha!
Puss på dig från Melody

Aamor & Tina

5 november 2012 19:58

Lilla hjärtat en sån blåsa kommer du också att få när du blir stor.
Bra att du säger ifrån men du lura inte matte för de gillar inte att gå ut när det regna, hihi!

 
Laika

Laika

5 november 2012 19:57

Varför måste det regna så mycket att det ligger massa vattenpölar kvar överallt? Så hopplöst, pälsen blir ju alldeles smutsig och man blir blöt och kall. Nej, det gillar jag inte alls.
Men vilken tur att du valde att följa med matte ändå, för man sover trots allt bäst när man är hemma med sin matte :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 november 2012 20:00

Borta bra men hemma är bäst och lugnast, hihi!
Ja och så suger benhåret upp vatten som en trasa, man kan krama ut vattnet sen men liks blöt är man ju ändå!

 
Frasse

Frasse

5 november 2012 22:16

Tycker att du gjorde alldeles rätt som låg lite lågt med den stora hunden. Även om den är snäll så fyjam för att bli dreglad på!
Trist med alla pölarna, förstår att det kändes skönt att komma in i värmen igen!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

6 november 2012 06:27

Ja och hoppa upp i mattes säng och torka tassarna där, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 november 2012 22:43

Klart som Tonfiskspad att man INTE vill bli blöt om tassarna !
Här var det också skitväder mest hela dagen igår :(

http://kjellebus.blogpspot.com

Aamor & Tina

7 november 2012 06:33

Visst är det trist!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards