Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Bak!

Av Aamor & Tina - 10 november 2012 18:30

Matte vaknade redan 06.30 men hon la sig igen och sen strax innan 8 gick vi ut en kort runda för att sen krypa upp i sängen igen och så låg vi och gosade i 1,5 timme, det var så mysigt.

Sen paratade matte med min snälla uppfödare och de gjorde upp planer men hon vill inte berätta det för mig, äh jag får väl reda på det sen nån gång, det är i alla fall ingen ny hund som ska komma hit så mycket kan jag säga.

Vi tog sen en lite längre runda och när vi kom in igen la jag mig och somnade direkt, hörde nämligen matte snacka om att kamma mig så jag löste det på mitt sätt, hihi!

Hörde ett fasligt liv från köket efter en stund så jag fick gå ut och undersöka vad hon sysslade med, hon bakade!

Tillhör ju inte vanligheterna men nu passade hon på när hon kände för det.

Det blev kanelbullar och chokladbullar, bytar ut kanelen mot grovhackad choklad.

Då de var klara erbjöd hon mig att smaka en bit av kanelbullen men jag fnös åt biten och då sa matte att HON tyckte i alla fall att de blev goda.


Kammad blev jag lite senare när baket var avslutat och sen la jag mig igen för matte satte sig i soffan och kollade på en film hon lånat av en kollega, var nog inte speciellt bra för hon satt med datorn i knät, hihi!

Jag har hälsat på en tjej som heter Åsa, hon är en Berner Sennenhund och tycker nog att jag bara är en liten fis för hon hälsar och sen fnyser hon, hihi!

Snackade också med en liten tjej som kallar mig sin bästis, hon blev biten i somras av en stor hund och har blivit lite rädd men mig vågar hon klappa och hennes matte blir så glad att jag ställer upp som "terapihund", gör jag så gärna.


Nu är det kväll och nu ska vi nog inte göra mycket mer.

 

Självklart ska den där kameran fram när man tänker lägga sig eller vid andra tillfällen som man vill vara själv, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

10 november 2012 19:09

Gott med kanelbullar!
Här blev det en sockerkaka.
Smulan ÄLSKAR mjuka kakor.
Hon tog sin bit gömde sig med den, för säkerhets skull...
För TÄNK om husse ångrar sig å tar tillbaka kakbiten...
Vi tror att du redan sover sittande på bilden, sömntuta ;-)
Ha en trevlig lördagskväll!!!

=^.^=

Kram å Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 november 2012 19:20

Tror inte husse är så taskig att han tar tillbaka kakan igen.
Jo jag sover nästan men blixten är störig så jag blundar, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 november 2012 19:29

Visst är det härligt med helg och långmys! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 november 2012 20:02

Det är det bästa!

 
Melody

Melody

10 november 2012 19:53

Nu förstår jag mig inte på dig! Äter du inte kanelbullar? Jag brukar stå och skälla
på matte för att jag inte får så mycket jag vill. Bullar är ju riktigt mumsigt.
Ha en skön myskväll med matte!
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

10 november 2012 20:02

Nä jag äter egentligen väldigt lite av sånt som matte äter, kokoskakor gillar jag ibland.
Jag är nog lite konstig, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 november 2012 22:30

Låter smaskigt med kanelbullar och chokladbullar tycker min matte.
Min matte har också bakat idag , det bidde en Äppelpaj som hon serverade med vanlijglass. Givetvis så fick jag smaka på lite glass , det var nom nom :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 november 2012 22:33

Nu blev min matte sugen på äpplekaka och glas, själv avstår jag nog det också, hihi!

 
Laika

Laika

10 november 2012 22:51

Kanelbullar är inte riktigt min grej heller, brukar kunna smaka bara för att, men jag spottar ut den på golvet efter lite rullande i gommen, hihi.
Du är säkert världens bästa terapihund, jättesnällt av dig att ställa upp. En riktig gentleman Aamor :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 november 2012 10:39

Ändå var där inte kanel på den biten jag smakade.
Älskar man barn så ställer man ju upp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards