Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Skönt!

Av Aamor & Tina - 17 november 2012 17:40

Matte vaknade i morse och trodde att klockan var strax efter 6 bara men när hon tittade ordentligt var klockan 9.05, vi hade sovit länge, så skönt det var!

Vi gick ut när matte var klar med sitt, blev enhalvlång runda men jag mötte inte en enda hund eller katt! Lite trist.

Hemma igen satte sig matte och åt frukost och själv tyckte jag att det passade bra med en morgontupplur.

Det har blivit en lugn och det har varit så skönt, jag har slumrat och  då och då sagt till matte att det var dags att kela med mig!

Matte har lyssnat på bok och släktforskat lite, hittade inget och sen sa hon att det inte var kul längre och stängde ner.


Vi har varit ute ett par gånger för att kolla efter mina kattkompisar eller för som matte säger att jag ska göra mina behov, mina behov är att kolla efter kompisarna också, hihi!

Har precis ätit efter en del trugande som matte säger men jag måste försöka att få en del annat för att se om jag slipper äta maten, hihi!

Troligen kommer vi inte att göra mycket mer nu ikväll än att slappa i soffan och kolla på TV, ut en gång till i alla fall men sen får det vara nog!

Så skönt att kunna koppla av så någon gång med matte hemma!

 

Foto från oktober i år!


 
 
Laika

Laika

17 november 2012 18:30

Lördag och gos slår nog det mesta. Synd att du inte hittade några kattvänner där ute. Men jag håller absolut med dig om att det tillhör ett av dina behov, ja att kolla efter katter när ni är ute.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 november 2012 18:57

Iga katter innan men nu har jag precis varit ute igen, kattbehovet satte in, hihi och nu kom Peggy och kelade lite med oss!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 november 2012 18:40

Åh vilken perfekt dag! Fram för flera såna! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 november 2012 18:56

J många fler!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

17 november 2012 18:46

Att få vara hemma med matte är bästast!
Ha en fortsatt trevlig CATurday ;-)

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 november 2012 18:56

Absolut!

 
Melody

Melody

17 november 2012 19:15

Jag har fortfarande inte träffat någon katt! Det bor en massa katter
en bit bort, men de är nästan vildkatter och rymmer nog innan
jag kommer så nära dem att jag hinner se dem. De kommer bara fram
när grannen sätter ut mat till dem, vilket hon gör varje dag i stora bunkar!
Ha en riktig myskväll med matte, själv vill jag helst ut och springa lite till, trots att det är Kolmörkt här på landet!
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

17 november 2012 19:19

De där nästan vilda katterna är nog bäst att hålla ett viss avstånd till, du skulle träffat "mina" som grannen har de är så keliga.

 
Edith

Edith

18 november 2012 07:35

Visst är det härligt med sovmornar. Det tycker jag i alla fall, men Hilda är morgonpigg som bara den. Så fort hon hör att matten vaknat, så hoppar hon ner från sig säng och kommer och hälsar. Trevlig söndag!

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

18 november 2012 10:17

vmorgnar är toppen, jag gillar också dessa dagar man kan sova länge.
Hilda är en morgonhund då, hihi!

 
Felix

Felix

19 november 2012 14:10

Skönt att sova länge på morgonen, det gör jag med men det är nog för att det är så mörkt ute, rena rama nattmörkret på morgonen, hihi. Det blev inga långpromenixer i helgen för det var så dåligt väder, matten får svårt med luften av dimman och hussen hade inte tid, för han fixa med bilen och sen var han på jakt, fisgubben, hihi.

Russelpussar

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

19 november 2012 17:34

Han kan ju jaga dig men så klart utan bössa då, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards