Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Regn!

Av Aamor & Tina - 25 november 2012 18:12

Vi sov till nästan 9, ja jag sov och matte låg och halvslumrade.

Jag skrämde henne i natt för jag kom upp i sängen vid 04 och ville ha lite mattegos men efter en stund hoppade jag ner igen för hon vände på sig.

Matte tittade ut och sa att det regnade så jag gick in i TV rummet och la mig i sängen där, jag kan hålla mig ett tag till.

Vid 10 kom jag ut till matte som satt och forskade efter döda släktingar på datorn och sa att nu behöver jag gå ut och snacka om tur för det regnade inte just då fast jag blev ju blöt ändå på undersidan och i pälsen som hänger ner.

Vi tog en halvlång runda och sen in igen för att fortsätta med det vi gjorde innan - sova och forska, hihi!


Vid 12-tiden frågade matte om jag ville åka bil och då vaknade jag direkt och sprang ut i hallen. Vi åkte bara till syrran för matte hade en del saker med sig och ville inte bära dom och så lät hon bilen stå där till i morgon när hon ändå ska ha den till jobbet. Hon är lite lat, hihi!

Syrran och jag busade en del, sov en del och busade igen. Jag hoppar upp i soffan och bäddar där och det är inte så populärt hos matteföräldrarna och syrran sladdrar genast!


Regnade igen när vi skulle gå hem så jag tvekade på trappan men jag ville ju hem så vad för val hade jag.

Gissa om jag blev blöt för det var stora droppar som kom tätt.

Matte fick torkat av mig lite men så ringde telefonen och det var min gulliga uppfödare och nu planerade de en del igen, undrar vad det kan vara men matte säger att det är inget som rör mig - allt matte gör rör mig bara så hon vet!

Tyckte att det var lite trist när matte snackade i telefon så jag hoppade upp i mattes säng och tänker ligga där till täcket har sugit upp allt det blöta på mig, hihi!

 

Öronen är lite blöta än så jag får nog rulla runt om en stund, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

25 november 2012 19:03

Matte måste tycka om fuktiga sängar *fniss* Den måste ju bli blöt när du torkar (av dig) där.
Klart att ALLT matte gör rör dig! HUR kan hon tro nåt annat ens.
Ha en trevlig söndagskväll, imorrn låter klockan igen :(...
Hoppas att veckan går fort!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 november 2012 19:30

Nä hon gör inte det, i fredagskväll blev den också blöt, enda ner till lakanet, hihi!
Ja klart det rör mig också men tydligen inte enligt matte, hmpf!
Tycker inte om klockan på måndagar, man skulle aldrig behöva jobba efter en ledig dag, hihi!
Hoppas också veckan går fort!

 
Melody

Melody

25 november 2012 19:07

Vad roligt att din matte bakade chokladfudgetårtan, men den gillar jag inte eftersom jag inte får äta choklad. Då kan jag lova dig att saffransscones idag var riktigt goda, jag fick en rejäl bit med färskost på! Mums!
Något måste man ju trösta sig med i det här hemska vädret.
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

25 november 2012 19:28

Jag vet ju inte hur den smakade för de bakade den på jobbet och även om hon gjort den hemma hade jag inte fått smaka ändå!

 
Laika

Laika

25 november 2012 19:09

Men vad säger du? Slutade hon torka dig när telefonen ringde, hmpf. Du gjorde så rätt som hoppade upp i mattes säng och lät den suga upp all fukt, hihi. Jobbigt när det regnar så stora droppar, huh... fast egentligen är det ju jobbigt oavsett hur stora eller små dom där regndropparna är.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 november 2012 19:27

Nä inte riktigt hon var nästan klar och jag ville inte stå still så jag var rätt så nöjd men jag tänkte ändå blöta ner sängen för att hon drog ut mig, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

25 november 2012 20:59

Regnat mest hela dagen här också :(
Så jag har mest sovit precis som du och så har jag busat med min matte så klart :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

25 november 2012 21:18

Visst är livet härligt, mer härligt om vi sluppit allt regn så klart!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

26 november 2012 17:36

Hihi, så glad matte måste ha blivit när hon skulle lägga sig i den fuktiga sängen :-) Det gäller minsann att ha koll på läget, även när man pratar i telefon...
Mysig bild på dig i slappartagen :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 november 2012 19:05

Ja nog blev hon förvånad allt och hon hade mage att fråga om jag pinkat där men sånt gör jag ju inte!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards