Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

Trodde hon!

Av Aamor & Tina - 27 november 2012 17:15

Matte sa att jag skulle få åka bil till syrran i morse men när vi kom ut så kom katten Ollie springandes och då glömde jag nästan bort att bilen väntade men matte på minde mig så jag fick fart igen.

Tyvärr så tror Ollie att jag leker när jag rusar iväg så och då kommer jag rusandes och ska hoppa på mig och det gillar jag inte så matte lyfte upp mig och bar mig runt hörnan.


Vi fick besök idag av mattemors gamla kolleger och det var jättekul, när de satte sig i soffan så var redo att snabbt hoppa upp så att även jag fick en plats, hihi och sen kom de i lagom höjd för att pussa mig!

Jag visade dom hur duktig jag var att bädda i syrrans säng, en sån där med vägg och tak, katter brukar ha såna, jag gjorde det så bra att hela sängen föll omkull, hihi! De var väldigt imponerade, hihi!


Matte hämtade mig direkt efter jobbet och vi gick hem, inga katter ute tyvärr men kanske nästa gång jag ska ut - kan ju alltid hoppas i alla fall!

Matte la upp mat till mig och sa var så god, jag gick fram och nosade men valde att gå in i TV rummet, hoppa upp i soffan och sova! Har ju inte blivit tillräckligt med den varan under dagen! Trodde hon verkligen att jag skulle äta när hon ville, hihi!

 

Äter kanske lite senare.

Frisyren har hållt ungefär lika bra eller dåligt som den vanliga, de kortare håren har fallit ner men vem bryr sig, hihi!


 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

27 november 2012 17:45

Bra med tanter i lagom pusshöjd ;-)
Klart att du inte hade tid med att sova på dagen när ni hade trevligt besök.

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 november 2012 18:03

Man kan ju inte hinna med allt!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 november 2012 18:47

Klart man måste vara trevlig! Sova kan man ju göra sen! nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 november 2012 18:52

Helt rätt!

 
Melody

Melody

27 november 2012 19:45

Undrar om du inte skulle snabba dig på att äta upp din mat
om jag var i närheten, för du skulle nog inse att om du inte
äter upp den själv så tar jag den! Shakira har aldrig haft så
bråttom att äta upp sin mat som hon har sedan jag kom till
huset!
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

27 november 2012 20:17

Tja jag vet inte det men kanske. Har ätit min mat nu för en stund sen.
Fast du hade gärna fått lite av min mat ;)

 
Laika

Laika

27 november 2012 21:06

Men ursnygg är vad du är i din frisyr. Mycket imponerande med bädden där, att välta den, hihi :)
Kul att du fick träffa Ollie när ni kom ut.
Här har jag inte ens velat sätta tassen utanför dörren för det har regnat alldeles fasligt mycket precis hela dagen, tråkigt.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 november 2012 21:40

Din stackare, klart man vill vara inne då!
Här lyste solen säkert i 30 minuter idag, hihi!

 
Felix

Felix

28 november 2012 14:06

Du ska va gla att du inte har min matte, för hon sätter inte upp någon frisyr, nä hon rycker bort stråna som ramlar ner i mina ögon och inte har jag något att säga till om heller. Fast du och jag är lite lika, vi äter inte på kommando, utan när vi har lust, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

28 november 2012 18:05

Oj stackars dig, hade min matte ryckt allt hår som ramlar ner på mig hade jag varit skallig, hihi!
Ja man ska äta när man är hungrig och inte när matte tycker att jag SKA vara det!

 
Edith

Edith

28 november 2012 18:40

Jag förstår att du är väldigt social Aamor. Mattemors gamla kollegor måste ha blivit jätteglada att få träffa dig och syrran. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

28 november 2012 18:42

Ja jag är så social, mycket mer än matte, hihi!
Jag tror att vi gjorde deras dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards