Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Aamor & Tina - 21 oktober 2012 16:28

Jag kollade mattes renbäddning i går innan hon skulle lägga sig men jag tyckte inte riktigt att bäddningen var godkänd så jag fixade till det så när matte kom in hade jag bäddat ihopa täcket i en hög och låg på det!

Matte frågade om inte hon skulle få ha nått täcke men jag tyckte hon kunde ta ett annat, hihi!

Hon fick tillbaka det efter en halvtimme då jag gick ner.


Matte vaknade strax efter 7 men som tur var tog hon sin Mp3:a och lyssnade på bok så jag fick sova vidare.

När klockan var 9.30 tyckte matte att jag skulle gå ut så ja jag hängde med henne.

Det bästa var att Peggy kom springandes och hon var lika kelig som hon var igår men lika snabbt försvann hon hem till sig, skulle nog in och sova.

Varit hos syrran en stund för matte skulle köra och handla lite och så tog hon mattefar med sig för han skulle ha satsumas och de var billigast på Willys.

Lite bus och lite kel blev det hos syrran.

Vi gick hem igen vid 15 tiden och hemma började matte hacka en massa saker och jag tyckte det var väldigt spännande men det var inget gott utan bara rotfrukter som gul beta, kålrot, palsternacka, purjolök och morot mm. Morot kan vara gott men jag vill ha den riven i så fall, hihi!

Som tur var fräste hon upp köttförs också som jag fick smaka av, mums men så blandade hon det bland mitt torrfoder!

Nosade på det och sen la jag mig under matbordet och suckade i protest men när matte inte ville plocka bort torrfodert så gick jag bort och åt det mesta även om jag sorterade  vad jag kunde.

Matte kokar soppa och den kan hon nog själva äta för med alla de rotisarna kan den aldrig bli god, okej lite färs är där i den men - nä struntar nog i det ändå. Hade hon gjort på bara färs så.......

Ska snart sova lite för jag är trots allt mätt och matte sitter ner så det gäller att passa på då!

 

Gammal bild.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards