Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2012

Chockad!

Av Aamor & Tina - 10 oktober 2012 17:11

Jag fvörsökte att få matte till en massa saker även igår när hon lagt sig men hon sa "gå och lägg dig Aamor, tro inte att jag går på samma sak en gång till!" så jag fick allt lägga mig och sen somnade jag nog direkt.

Innan på kvällen lekte jag och matte jättemycket med leksaken jag fick när jag fyllde år eller den jag själv valde att få, hihi!

Var nog det som tröttade ut mig, hihi!


Det har inte blivit många knop hos syrran för vi sov mellan 9 och 12.30, vi skiftade sängar nån gång under tiden men annars har vi sovit.

Mattefar ville lura ut oss i vår hage men när vi såg att trädäcket var vått vände vi snabbt och sprang in till mattemor igen, han kan själv vara ute om han vill.


Matte kom direkt efter jobbet idag och då drog Affi och jag igång en massa bus, vi ville ha samma leksak och tog den från varandra hela tiden och när matte busade med Affi gick jag mellan för det lät en massa om dom - min matte ju, hihi!

Vi gick hem och tyvärr var där inga katter ute så vi gick in istället.

Matte startade tvättmaskinen och då hörde hon ett ljud som hon blev förvånad över, nästan chockad, hihi!

Hon kom ut i köket och då upptäckte hon att jag ätit min mat och ville ha mitt "efter maten godis".

Jag fick sånt beröm av henne att jag ätit utan att hon behövde säga till mig - ja är man hungrig måste man ju äta och att hon blir chockad över att jag äter så kan hon ju bli det, hihi!


Har blivit kammad och omtofsad så nu är jag rätt så trött och tänker ta en lur och smälta maten!

 

Gammal bild!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 oktober 2012 18:19

Låter som en bra dag! Klokt att stanna inne så länge det går när det är blött och eländigt! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 oktober 2012 18:37

Ja för vem vill gå ut och bli blöt om tassarna om man inte ska gå på nya ställen och nosa på spännande nyheter!

 
Laika

Laika

10 oktober 2012 19:10

Duktigt att äta upp all mat utan att ens ha blivit tillsagd. Hoppas du fick en massa extra gottis som belöning ;) Fast inte konstigt att du var hungrig, man blir ju det när man härjar på nätterna :) hihi, jag vet :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

10 oktober 2012 19:13

Jo det tar vekligen på krafterna, hihi!

 
Frasse

Frasse

10 oktober 2012 19:26

Inte konstigt att du behövde vila när du hade busat så mycket kvällen innan :-) Och sen direkt på det igen, du måste ha värsta kondisen! Alltid roligt att kunna överraska sin matte - men min matte hade nog blivit mer överraskad om jag INTE hade ätit, hihi :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

10 oktober 2012 19:30

Nä att jag har bra kondis är nog inget jag kan skryta med för det är inte så långa stunder jag är aktiv, hihi och du vet att man kan busa liggandes, hihi!
Ja vi är lite olika med ätandet du och jag.
Alla djur matte haft har varit kinkiga med maten så jag tror det beror på henne, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 oktober 2012 20:57

Här har det varit finfint väder nu på eftermiddagen , tyvärr så var ju min matte på jobbet då men det är alltid trevligare att ligga och kika ut genom fönstret när solen skiner :)
Klart man måste äta när man är hungrig ju !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 oktober 2012 21:25

Skiftande väder hos oss.
Jo nog ska man äta när man är hungrig men det är inte så ofta jag äter så frivilligt, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

10 oktober 2012 21:43

Här har det oxå varit soligt under dagen, men vi kunde inte vara i vår rastgård, för matte var och plockade sådana däring äpplen mjau, bara vår skällis fick tassa med, inte vi katter :( Suckjam


Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

11 oktober 2012 06:30

Så synd att ni inte kunde följa med för ni kunde ju klättrat upp i trädet och tagit ner de finaste till henne!

 
Ingen bild

Melody

11 oktober 2012 07:40

Tänk, säger matte, om det blir så en dag att hon kan säga att jag är duktig som ätit upp min mat! Nu säger hon att jag är duktig om jag låter bli att gnaga på skåpsluckan där mitt torrfoder står! Här är det "atack" som gäller när det finns något att äta och maten hinner inte ens landa i skålen innan den ligger i min mage!
Ha en bra dag!
Puss från Melody

Aamor & Tina

11 oktober 2012 18:19

Wow, du får gå på kurs hos mig så ska du se att du snart kan få beröm för att du ätit all din mat, hihi!
Har aldrig slugit maten så.
Men du, gnada inte på skåpet för jag tror nog att du får den mat du ska ha!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

11 oktober 2012 11:40

Bra att matte inte gick på dina "dumheter" en natt till. Du måste nog variera nattabuset lite *fniss*
Ha en fin torsdag!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 oktober 2012 18:13

Får nog tänka ut lite olika saker men har jag kommit på nått bra behöver ju inte matte genomskåda det, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards